A vevo az utóbbi évek egyik legsikeresebb közös vállalkozása a kiadóknak és a tartalomtulajdonosoknak. A Youtube kapcsán hajdan fennálló és mai napig hullámokat vető jogi kérdések és problémáktól eltávolodva, sikerült egy folyamatosan növekvő és a zenei videókban rejlő hatalmas potenciált valóban kihasználó oldalt kialakítani és működtetni.
A zenei videók terén gyakorlatilag monopolisztikus helyzetben levő közös cég roppant izgalmas év elé néz. 2012 végén ugyanis lejár a Google és a kiadók közötti szerződés, azaz a Vevo sorsát illetően több lehetséges szkenárió is elképzelhető.
Az egyik lehetséges jövőkép, a Facebook általi akvizíció, ami mind a közösségi óriás, mind a Vevo számára megfontolandó lehetőség. A Vevo tavaszi megújulása a (még) bizonytalan jövőkép ellenére a Facebook felé való elmozdulás jegyében zajlott le. Mindez teljesen érthető és beleillik, mind a Facebook tartalmi stratégiájába, mind az ősszel leindult zenei platform elképzeléseibe.
Azt, hogy a Facebook milyen hatékonysággal képes forgalmat terelni, a Spotify kapcsán megismerhettük, az új Vevo kapcsán azonban most mér a videófogyasztásra gyakorolt hatásai is jobban ismertek.
A Facebook-on megosztott Vevo videókban 600(!!) százalékos növekedést volt tapasztalható a redesign óta eltelt időszakban, a Facebook forgalomterelő hatása pedig a regisztráltak számában is masszívan érezhető, hiszen csak áprilisban fél millió új regisztráltat köszönhetnek a közösségi oldalnak. A Facebook-on megtekintett Vevo videók száma is közel a kétszeresére, 171 millióra nőtt. mark Zuckerberg kedvenc közösségi oldalának pozitív hatása mind a megtekintett videók számában, (.( 3.8-ról 4.1 felhasználónként megtekintett videó) mind az oldalon eltöltött időben 13,1-ről 15.2 Percre való növekedés ) is érezteti hatását, igaz messze nem annyira drasztikusan, mint a többi metrika esetében.
A Facebook-ra való optimalizálás tehát abszolút siker a prémium videómegosztó esetében. Hatalmas és még jó eséllyel hosszú ideig nyitva maradó kérdés ugyanakkor, hogy ez mennyiben befolyásolja majd a jövőjét. Pusztán a Vevo illetve a kiadók oldaláról nézve, logikus lépés lenne a Facebook-al való rendkívül szoros együttműködés, vagy akár a Facebook tulajdonosok közé való belépése is. A másik oldalról viszont a Youtube és ezáltal a Vevo tulajdonosa, a Google számára a Google Music sikerre viteléhez előbb vagy utóbb (d inkább előbb)elengedhetetlenül frontos eszköz kell majd, hogy legyen a Vevo.