A Pandora nehéz időket él át napjainkban, igaz ez még akkor is, hogyha a nehézségek elsősorban a tőzsdén, illetve a cég jövőjével kapcsolatos találgatásokban öltenek testet. Maga az on demand rádiószolgáltatás innentől nem zavartatva magát továbbra is növekszik, fejlődik és egyre népszerűbbé válik…
A fejlődés egyik leglényegesebb területe a mobil platform, ahol a a Pandora erőseb, mint a weben, ugyanakkor ott, ahol a felhasználói igények az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak. A korábbi, a mobil alkalmazásokat a egyszerűen kezelhetőnek, kevesebb funkcióval rendelkezőnek, inkább lineárisan építkezőnek definiáló paradigma, ahogy a fogyasztók egyre jobban megismerték az alkalmazásokat szép lassan megváltozott. Felértékelődött az információ szerepe magukban az alkalmazásokban is. Ez pedig azt jelenti, hogy az alkalmazásoknak az egyszerűség és könnyű kezelhetőség mellett ma már az adott tartalomhoz kapcsolódó információkat is biztosítania kell.
A Pandora 4.0 néven futó mobilalkalmazás segítségével lényegesen könnyebbé vált az adók közötti váltás, a meglevő adók átnevezése, jellemzőinek megtekintése és persze az új adók létrehozása is. Az átjárást a különböző tartalmi és funkcionális területek között a mobil alkalmazás felső résén elhelyezett menü oldja meg, melynek segítségével az adók, a beállítások illetve a közösségi elemek azonnal elérhetőek.A rádió hallgatása közben mostantól elérhető, megtekinthető lesz az adott dal szövege, illetve magáról az előadóról szóló információk is.
A webes verzióhoz hasonlóan a mobil felületen is megjelennek (végre) a felhasználói profilok, melyek segítségével látható lesz, hogy az egyes felhasználók milyen rádióadókat hoztak létre, illetve hallgatnak, milyen dalokat kedveltek vagy jelöltek be kedvencnek, hogy az adott felhasználót hányan like-olták, hány rádióadót hozott létre, hányan követik stb. Nagy újítás, hogy nem csak a felhasználóknak, hanem az előadóknak is lesz profiloldala, ahol önéletrajzuk, diszkográfiájuk valamint a hozzájuk hasonló előadók lesznek elérhetőek.
Az új mobilalkalmazás egyik új, kiemelt területe a közösségi funkciók erőteljes megjelenése. (mint ahogyan az már pl.a profil oldali funkciókból ki is derülhetett...) Nem erőltetett módon, ( azaz funkcionálisan, ergonómia értelemben nem lesz előtérbe helyezve) de lehetőség lesz rá, hogy a közösségi megosztás keretében az éppen hallgatott rádió URL-jét vagy a kedvenc dalokat a Facebook-on is megjelenítsék a rádióhallgatók.
A Pandora, új mobil alkalmazásával két legyet próbál egy csapásra lecsapni. Egyrészt megpróbál megfelelni az újfajta felhasználói igényeknek, másrészt pedig erősíteni próbálja a közösségi funkciókat. Érdekes módon, ezzel gyakorlatilag a webes verzió funkcionalitást éri utol a mobil verzió, ami ez esetben persze abszolút nem kevés. Az újítások révén a kaliforniai cég megőrizheti helyét a legnépszerűbb, legtöbbet letöltött mobilakalmazások között, mind iOs, mind Android platformon.