Free Music!

Mi lesz a Pandora-val?

2012. október 29. - Pléh Dániel

Az Apple, egyre valószínűbbé váló belépése az on demand rádiók piacára a legérzékenyebben teljesen érthető okokból, a piacvezetőt, az  egyszer már a megszűnés közelébe sodródó, de onnan pont az Apple-nek  köszönhetően feltámadó Pandora-t érintené a legérzékenyebben.

pandora__piac.jpg

 A kaliforniai székhelyű on demand rádió életciklusának természetesen mindez nem kell, hogy a végét jelentse.  A 150 millió regisztrált felhasználó még az Apple számára sem tűnik könnyen megemészthető és legyőzhető tömegnek rövid távon, akvizíciós célpontként azonban  még ennél is kiválóbb lehet, éppen az Apple-el szemben. A kérők sora pedig meglepően hosszú:

  1. Amazon: A hajdan  online kereskedelmi óriásként indult, ma már több területen az Apple elsőszámú kihívójának számító, Jeff Bezos által vezetett cég számára a Pandora lehetne a könyveken felül a másik olyan tartalmi elem, amellyel a Kindle eladásokat növelni tudnák. És természetesen nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a Pandora,150 millió regisztráltjával, biztosítani- akár évekre- az Amazon számára a vezető szerepet az on demand rádiós piacon és akár a hagyományos rádiók között is!
  2. Google: A Google Music kudarca olyan súlyos, hogy a Google inkább nem is beszél róla. A problémát- e.g a zenei tartalomszolgáltatási piacon való jelenlétet- ugyanakkor meg kell valahogy oldaniuk, hiszen ez az egyik legfontosabb pillére a tablet-mobil- PC ökoszisztémáknak. A Keresőóriás számára a Pandora hirdetési szempontból is tökéletes akvizíció célpont. hiszen így gyakorlatilag a mobil hirdetési piac első két helyezettje egy kézben lehetne.
  3. Hagyományos rádiók:A hagyományos rádióállomások számára a Pandora jelenthetné a belépést az új média területekre, egyben a Pandora jelenhetné a növekedő szegmens, a csökkenő szegmenseik mellett.  

 

A kaliforniai székhelyű rádió számára természetesen nem az a legideálisabb időszak az akvizíciós tárgyalások lefolytatására, hiszen az Apple belépésének hírére a cég értéke közel 30%-al csökkent. A fundamentumokat tekintve ugyanakkor a Pandora igen jó befektetés lehet! Növekedési üteme az elkövetkezendő évekre egyre erősödő, egyedül a költségek növekedése az, mai üzletileg kockázatos, egy nagy médiacég számára ugyanakkor ez nem jelen érdemi és finanszírozhatatlan kockázatot.

Végül, de nem utolsó sorban ne zárjuk ki annak a lehetőségét sem, hogy a Pandora saját maga veszi fel a versenyt az Apple-el. Egyenlőtlen verseny lenne, de a hosszú évek kemény munkájával  felépített márka, a szolgáltatás minősége  és népszerűsége bizony akár 1 évnél hosszabb ideig is garantálhatja  a Pandora piacvezető szerepét, még az Apple-el bővülő piac esetében is. Pontosan ez az, az előrejelzés, amit nagyon nem szeretnek olvasni Cupertino-ban és ami miatt a potenciális vásárlók sorát bizony az Apple vezeti..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr744863977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása