Az Apple, egyre valószínűbbé váló belépése az on demand rádiók piacára a legérzékenyebben teljesen érthető okokból, a piacvezetőt, az egyszer már a megszűnés közelébe sodródó, de onnan pont az Apple-nek köszönhetően feltámadó Pandora-t érintené a legérzékenyebben.
A kaliforniai székhelyű on demand rádió életciklusának természetesen mindez nem kell, hogy a végét jelentse. A 150 millió regisztrált felhasználó még az Apple számára sem tűnik könnyen megemészthető és legyőzhető tömegnek rövid távon, akvizíciós célpontként azonban még ennél is kiválóbb lehet, éppen az Apple-el szemben. A kérők sora pedig meglepően hosszú:
- Amazon: A hajdan online kereskedelmi óriásként indult, ma már több területen az Apple elsőszámú kihívójának számító, Jeff Bezos által vezetett cég számára a Pandora lehetne a könyveken felül a másik olyan tartalmi elem, amellyel a Kindle eladásokat növelni tudnák. És természetesen nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a Pandora,150 millió regisztráltjával, biztosítani- akár évekre- az Amazon számára a vezető szerepet az on demand rádiós piacon és akár a hagyományos rádiók között is!
- Google: A Google Music kudarca olyan súlyos, hogy a Google inkább nem is beszél róla. A problémát- e.g a zenei tartalomszolgáltatási piacon való jelenlétet- ugyanakkor meg kell valahogy oldaniuk, hiszen ez az egyik legfontosabb pillére a tablet-mobil- PC ökoszisztémáknak. A Keresőóriás számára a Pandora hirdetési szempontból is tökéletes akvizíció célpont. hiszen így gyakorlatilag a mobil hirdetési piac első két helyezettje egy kézben lehetne.
- Hagyományos rádiók:A hagyományos rádióállomások számára a Pandora jelenthetné a belépést az új média területekre, egyben a Pandora jelenhetné a növekedő szegmens, a csökkenő szegmenseik mellett.
A kaliforniai székhelyű rádió számára természetesen nem az a legideálisabb időszak az akvizíciós tárgyalások lefolytatására, hiszen az Apple belépésének hírére a cég értéke közel 30%-al csökkent. A fundamentumokat tekintve ugyanakkor a Pandora igen jó befektetés lehet! Növekedési üteme az elkövetkezendő évekre egyre erősödő, egyedül a költségek növekedése az, mai üzletileg kockázatos, egy nagy médiacég számára ugyanakkor ez nem jelen érdemi és finanszírozhatatlan kockázatot.
Végül, de nem utolsó sorban ne zárjuk ki annak a lehetőségét sem, hogy a Pandora saját maga veszi fel a versenyt az Apple-el. Egyenlőtlen verseny lenne, de a hosszú évek kemény munkájával felépített márka, a szolgáltatás minősége és népszerűsége bizony akár 1 évnél hosszabb ideig is garantálhatja a Pandora piacvezető szerepét, még az Apple-el bővülő piac esetében is. Pontosan ez az, az előrejelzés, amit nagyon nem szeretnek olvasni Cupertino-ban és ami miatt a potenciális vásárlók sorát bizony az Apple vezeti..