Eljött végre a várva várt pillanat, a befektetők, az előadók után végül, az egyszerű, zenei halandók is kezeik közé kapták a megújult, újra gondolt és nagyon várt MySpace-t! Egy óra böngészés és zenehallgatás után azt kell mondanunk, messze-messze lemarad az éles portál attól, amit a fotók alapján vártunk volna!
De nézzük, mi is baj. Már az elején érdekes dologba botlunk,ugyanis amerre a szem ellát a nyitóoldalon Justin Timberlake fogad minket. Ami, mint tartalom teljesen érthető, hiszen jelenleg a legkurrensebb tartalomról van szó, az azonban, hogy a sitefunkciókat is elnyomja az ajánló- ami mellesleg az egyik alapító lemeze- már nehezen magyarázható…
Timberlake-n átjutva regisztrálnom kell (lehet Facebook-al is!) majd pedig immáron belépve létre kell hoznom személyes profiloldalamat,barátokat kell találnom stb- a Mashable összeszámolta, mindez 21 lépésből áll - 21 lépést kell ahhoz megtennem, hogy reális esélyem legyen a szolgáltatás teljes funkcionalitásban való élvezetére. 21 lépés rengeteg, különösen ma, amikor 2-3 másodperc alatt döntünk egy-egy webes szolgáltatás sorsáról!
Az, hogy mi a MySpace ars poeticája, egyértelműnek tűnik: a regisztráltak- akik szépen, katonásan csoportosítva vannak- egymás profiloldalát megtekintve értesülhetnek arról, mit hallgatott, milyen fotót töltött fel a másik MySpace regisztrált. Mindez nyilván az oldalt a tulajdonos reményei szerint benépesítő sztárok esetében less igazán érdekes, akik a profiloldaluk segítségével közvetlenül tarthatnak majd kapcsolatot rajongóikkal.
Azonban az előadói profiloldalak messze nem lettek azok a pillérek, amiknek a kreatív csapat elképzelte őket. Most, a szolgáltatás indulásakor tulajdonképpen pontosan úgy néznek ki, mint a zeneáruházak előadói oldalai. Sok-sok album fotó, ötvözve pár követő fotójával. Események, hírek, fotók, korlátozott mennyiségben, elsősorban csak a támogató előadók esetében. Mindez egy újabb gyengeségére mutat rá: azon előadók esetében, akik nem kezelik majd folyamatosan MySpace profiljukat, az szép lassan elértéktelenedik, egyszerű előadói oldallá szürkül majd…
Az új MySpace-n tehát tudunk embereket, zenészeket,zenekarokat követni, képeket feltölteni, zenei híreket olvasni. Jogos kérdés, hogy hol van mindebből a zenehallgatás, a zenemegismerés lehetősége. Az új Myspace természetesen erről is szól, de a hangsúly abszolút nincsen annyira a zenén, mint azt a korábbiak ismeretében gondoltuk volna.
Az oldalon egy külön menüpont van a zenei tartalmak felfedezésére, erre kattintva megnézhetjük a legnépszerűbb,a legtöbbet hallgatott vagy éppen a szerkesztők által ajánlott előadók listáját. Az előadói oldalakra navigálva, ha nem is könnyen, de létrehozhatunk az adott előadóval rádióadót vagy meghallgathatjuk az egyes dalokat, korlátlan számmal, mint a streaming szolgáltatások esetében.
Ez a része az új Myspacenek sikerült a legjobban, egy adott számot hallgatva ,egyszerre, egy képernyőn látjuk az előadó többi dalát, azokat, akik kedvelték az adott dalt, illetve hasonló, ajánlott dalokat. Ez valóban egy olyan oldal, amely minden igényt és minden, egy adott dal hallgatása közben felmerülő funkciót megold!
Maga a zenehallgatás amúgy az oldal alsó részén elhelyezett layeres lejátszó segítségével működik. A layerben több funkció kapott helyett. Megtekinthető benne minden, amit addig hallgattunk, az élő hallgatási lista és annak mentési lehetősége, válthatunk a rádió funkcionalitás, a mixek, illetve a teljes hallgatási lista között, elindíthatjuk a keresőt.
Milyen is az új MySpace? Sokkal kevésbé zeneközpontú,ellenben sokkal erőteljesebb a közösségi jellege, mint azt az előzetesek alapján vártuk volna. Az arculat, a design valóban végtelenül bátor- a totális iPadre optimalizálás a böngésző alapú verzióban elég nehezen megszokható- ennek ellenére ergonómiailag nehéz megszokni az új oldalt. Az új MySpace egyik fő célja az volt, hogy egyedi, olyan közösségi oldallá váljon, amely alapvetően nem a Facebook-al versenyez, hanem a zenészek és a zenekedvelők, rajongók számára biztosít egy fajta platformot. Jelen állapotában, így az éles indulás után szűk egy nappal, ez biztosan nem igaz a MySpace-re. Lehet, egy nagyon profin megcsinált, Justin Timberlake promo site-nak nézni, lehet egy nagyon gyengére sikerült, a Facebook-ot sok tekintetben utánzó szűken vett közösségi oldalnak nézni, de zenei platform oldalnak semmiképpen sem.
Mindez azért szomorú, mert a jelenlegi üzleti modellt nézve- mind a streaming, mind a rádió funkcionalitás, ingyenes, hirdetés által szponzorált úgynevezett freemium modellben lenne elérhető- a MySpace akár az erőviszonyokat gyökeresen átalakító meglepetésszereplő is lehetne a streaming és az on-demand rádió piacon is…