Ugyan a felhő alapú szolgáltatások jelenleg még nagyon messze vannak a bennük rejlő remélt potenciáltól, mind bevételi, mind igénybevételi szempontból, ennek ellenére érdekes, és a jövőben akár meghatározó jelentőségű is lehet, hogy a három óriás média cég- az Apple, az Amazon és a Google- versengése hogyan alakul.
Az induláskor az Apple egyértelmű hátrányba került, a funkcionalitással azonban ezt kompenzálni tudta. Az egyetlen igazán lemaradónak tűnő cég a Google, amely láthatóan küszködik a számára idegen területtel.
A funkcionalitásban meglevő hátrány leküzdése szempontjából voltak fontosak azok a hírek, melyek szerint az Amazon előrehaladott tárgyalásokat folytat a kiadókkal arról, hogy az saját felhő alapú szolgáltatása esetében is ugyanazok a funkciók elérhetőek legyenek, mint az Apple esetében, azaz a saját gépen található zenei tartalmakat ne kelljen fizikailag is feltölteni a felhőbe annak érdekében, hogy a többi eszközön is elérhetőek legyenek.
Július utolsó napjaiban a tárgyalások sikeresen lezárultak, így a elektronikus kereskedelmi óriáscég végre bejelenthette, hogy a négy major és több, mint 150 független kiadóval történt megállapodás révén az Apple-el teljesen megegyező feltételek tud felhasználói számára nyújtani.
Mindez azt jelenti a gyakorlatban, hogy az Amazon mintegy 20 millió dalból álló zenei adatbázisa és a felhasználó gépén levő tartalmak párosítása révén lesznek elérhetőek a saját zenei tartalmak a felhőben. A szolgáltatás bármilyen Android alapú eszközzel, az Amazon Kindle Fire tabletjével, iPhone, iPod Touch valamint bármilyen webes böngészővel kompatibilis és használható.
Funkcionális szinten tehát az Amazon immáron az Apple-el egyenértékű ajánlatot tesz le a potenciális felhasználók elé. Az, hogy a szolgáltatás Apple eszközökön is igénybevehető, elvileg megteremti a lehetőségét annak, hogy iOS-t használó felhasználók is az Amazon szolgáltatást válasszák, de valljuk meg, erre nem túl nagy az esély. Az Android eszközök hatalmas piacot jelentenek, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy ez az a piac, amelyre a Google is alapoz zenei terveiben, így előbb vagy utóbb elkerülhetetlen lesz a keresőóriással való konfrontáció. A siker tehát legbiztosabban a saját eszközön, a Kindle-ön való megjelenéssel biztosítható, azaz sokadszorra és nem is utoljára megint oda lyukadunk ki, hogy a siker egyik- ha nem a legfontosabb feltétele- a saját , jól működő, félig-meddig zárt ökoszisztéma jelenti, jelentheti. Ha az Amazon egyéb területen meglevő terveit nézzük, azt kell mondjuk, mindez a cég stratégiájával összhangban van, így hiba lenne leírni az Amazon felhő alapú zenei szolgáltatását, a döcögős kezdés ellenére is!