Az, hogy a Turntable.fm minden megújulási kísérlete, a roppant bíztató ötletnek tűnő Piki.fm ellenére bajban van, az ősz elején, pontosan a Piki.fm bezárásával vált minden zeneipari szereplő számára egyértelművé.
A helyzet azonban az elmúlt két hónapban sem javult –a 2011 egyik leghypeoltabb termékének számító Turntable.fm maga is a bezárás sorsára jut december 2-től, a magas fenntartási költségek miatt!
Mindezt maga a cég ismerte el egy blogposztban, melyben kiemelték, hiába a felhasználói felület fejlesztések, hiába tették korlátlanná a szobák méretét, a kezdeti népszerűség nem tért már vissza…A legfrissebb hivatalos, amerikai látogatottsági adatok alapján az oldalt havi 90 ezer ember látogatta, mindössze. A bezárással egy időben valamennyi a szolgáltatás berkein belül létrehozott tartalom exportálható lesz a fontosabb streaming szolgáltatásokba, illetve valamennyi avatar és kreatív elem a fejlesztői közösséggel meg lesz osztva, az ígéretek szerint!
Seth Goldstein és Billy Chasen alapítók pedig, nem az első, de feltételezhetően az utolsó befektetői dollárokat nem egy láthatóan menthetetlen modellbe, hanem egy utolsó, nagy dobásba kívánják befektetni. Ez pedig nem más,mint a Turntable Live! A két alapító, immáron harmadik ötletének a lényege, hogy a hagyományos koncertélményt próbálja a lehető legteljesebb mértékben interaktívvá tenni,felhasználói hozzászólások, fotók révén.
Mindent együtt véve azt kell mondjuk, az alapítók eddigi ötletiek közül ez tűnik a legkevésbé életszerűnek. A Turntable. fm közösségi zene hallgatási élményéhez vagy éppen az online rádiók közösségi alapon való rendezéséhez képest az, hogy egyes live performance-okhoz
kommenteket lehet hozzáfűzni, interakcióba lehet lépni az előadóval nem tűnik olyan ajánlatnak, amire emberek sokasága ugrana. De lehet tévedünk és a Turntable sikeresen kapaszkodik meg az utolsó szalmaszálban!
A cég története ugyanakkor felettébb sok tanulsággal szolgálhat. Egyrészt arról, hogy egy zseniális ötlet és az azt övező hype milyen hamar le tud csengeni és mennyire nehéz, vagy lehetetlen újraéleszteni a tüzet és az érdeklődést. Önmagában ugyanakkor ezeknek a hibáknak nem kellett volna odáig vezetniük, hogy gyakorlatilag a szolgáltatás megszűnéséről beszélhetünk. Az ok itt is alapvetően a magas tartalomköltségekben keresendő.