A 2015-ös év amint azt sokszor leírtuk már, több szereplő számára is kulcsfontosságú év lehet majd a digitális zenében. Az egyik ezek közül feltétlenül a Soundcloud lesz majd. A Berlini székhelyű cég tavaly indult el a klasszikus streaming szolgáltatás felé vezető úton, miután tető alá hozta első kiadói megállapodását, a Warner Music-kal.
A kiadói megállapodás és a hirdetési platform létrehozása fontos lépés ebbe az irányba ,ugyanakkor komoly kötelezettségekkel is jár, miközben a Soundcloud növekedése erőteljesen gyarapodó veszteséget eredményez, sőt a veszteségek a bevételek hányadában is egyre növekvő méretet mutatnak. A legutolsó lezárt pénzügyi évben a veszteség meghaladta a bevételek kétszeresét!
Pontosan ezért lenne kulcsfontosságú, hogy a Sondcloud a hatalmas látogató számát monetizálni tudja és abból fizetni tudjon az előadói programjához csatlakozott előadóknak.
Hat hónappal a program elindítása után, a berlini cég közzé tette az első statisztikai adatokat. Ez alapján összesen mintegy 100 résztvevője van a programnak, kivétel nélkül a tengerentúlról. Részükre 6 hónap alatt mintegy 1 millió dollárt fizettet ki a Soundcloud, ami akárhogyan is számoljuk végtelenül alacsony össze, havi 160-170 ezer dollár, egy olyan szolgáltatás esetében, amelynek havi 175 millió aktív felhasználója van. Összehasonlításképpen, a Pandora, havi 75 millió aktív felhasználója éves szinten közel 1 milliárd dollár árbevételt generál.
2015 legnagyobb feladat tehát a Soundcloud számára egyértelmű: drasztikusan meg kell növelnie monetizációs képességét annak érdekében, hogy üzletileg is komolyan vehető szolgáltatás legyen. Ugyanúgy, ahogy anno a Spotify esetében ez esetben is itt dőlhet majd el, mennyire lehet és kell komolyan venni a berlini céget..