Az idei évben egyre erősödő streaming piaci háborúban, a legtöbbször az Apple, a Google, a Spotify neve került és került elő. A piacon ugyanakkor továbbra is vannak független, kisebb, de már hosszabb idő óta működő szereplők, mint például az Rdio.
Az Rdio tavaly nyáron vett egy nagy levegőt és a klasszikus streaming szolgáltatás irányból az on-demand rádiózás felé nyitott, pontosan annak érdekében, hogy a hatalmas médiacégekkel való direkt versengést valamennyire elkerülje.
A New York-i székhelyű cég azóta apránként fejleszti szolgáltatást, a legújabb funkciókat a közelmúltban befejeződött Austini SWSW fesztiválon mutatták és jelentették be. A három új funkció közül a legfontosabb talán az, hogy amennyiben egy hallgatott dalt megosztunk Twitteren, az automatikusan bekerül az adott előadó Twitter feedjébe is. Ugyancsak a kommunikációt segíti elő, hogy amennyiben egy barátunk az Rdio-n belül ajánl egy számot nekünk, nem csupán az értesítést kapjuk meg, hanem válaszolhatunk is az ajánlásra.
A zenemegismerést elősegítendő 20 olyan kiadók, mint a Def Jam, Mute, Sub Pop, Domino vagy a Warner Nashville által összeállított rádió is elindult és elérhető. A New Music Weekly rádióban pedig az adott héten a szolgáltatásba bekerült legfrissebb zenékből álló rádiót hallgathatunk majd.
Apró lépések, de pontosan ezek az apró lépések szükségesek ahhoz, hogy az Rdio, immáron az új befektetővel a fedélzeten a háború streaming piaci óceánon a felszínen tudjon maradni, egyelőre önerőből…