A Beats Music indulása kapcsán egyfajta pánik lett urrá a streaming piac szereplőin. A Spotify az indulás időpontjának ismertté válásával gyakorlatilag egy időben bejelentette, hogy eltörli az eddigi korlátozásait az ingyenességre vonatkozóan. A vírus úgy tűnik fertőző, ugyanis, a tengerentúli streaming piac, tulajdonképpen második legnagyobb szereplőjének tekinthető, alig két hónapja intenzív nemzetközi terjeszkedés fogó Rdio hasonló bejelentést tett.
A cég blogján tett bejelentés alapján a szolgáltatás desktop része, az Egyesült Államokban ingyenes lett, azaz ingyenesen, hirdetésekkel megszakítva lehet élvezni a beépített rádióállomásokat, lehet lejátszási listákat építeni, korlátok nélkül. A beépített rádióadók pedig mobilon is ingyenesen igénybevehetőek maradnak.
Az Rdio lépése nagyon sok tekintetben logikus, sőt azt is mondhatjuk logikusabb, mint a Spotify-é volt. Az ősszel ugyanis a szolgáltató résztulajdonosa lett a az amerikai helyi rádióhálózatot üzemeltető Cumulus media, így minden adott ahhoz, hogy az Rdio, a most teljessé tett ingyenességet valóban dollárokra tudja váltani. Úgy is fogalmazhatunk, hogy az Rdio, tulajdonképpen nem tett mást, mint reálisan értékelt a helyzetét a streaming piacon. A Spotify dominanciája, a Beats Music megjelenése, a Deezer várható piacra lépése mellett egy olyan, relatív kis tőkéjű startup, mint az Rdio számára nem sok babér teremhetett volna hosszú távon. A Cumulus média 1500 fős hirdetési csapatával ugyanakkor a hirdetési piacon bizonyosan jobb eredményeket érhet el, mint akár a Spotify, akár a Dezeer.