Jelen pillanatban a klasszikus streaming szolgáltatások robusztus növekedésének időszakát éljük éppen. Nem árt ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy egy termék a legritkább esetben népszerű ugyanolyan mértékben életciklusa során. előbb vagy utóbb tehát teljesen máshogy fogyasztunk majd zenét, és szomorú sors vár majd a jelenleg ismert streaming szolgáltatásokra is.
Az egyik igen érdekes feltörekvő terület, ahogyan már írunk is róla, a messaging. A legtöbb szolgáltatás működésre ezen a területen meglehetősen hasonló: chatelés közben teszik lehetővé, hogy a chat partnerek zenei tartalmakat cseréljenek egymás között. A fő fókusz ugyanakkor az üzentküldésen van és nem a tartalmak cserélésén.
A szolgáltatások egy mások csoportja már kifejezetten a zenei tartalmak megosztását helyezte előtérbe. Ilyen startup a Music Messenger, a PingTune, a Mindie vagy éppen a Flipagram.Posztunk alanya portugál a Musicyou ugyanakkor ellentétes megközelítést alkalmaz, azaz a megosztott zenék valóban csak a megosztó és a címzett számára érhetőek el és nincsen egy nagy, közös megosztási lista. A Musicyou ugyanakkor abban hasonlat az előbb említett szolgáltatásokhoz, hogy a megosztott zenei fájlok egyben üzentetek is tudnak lenni, a hozzájuk kapcsolt/csatolt szöveges vagy éppen képi üzenetek révén.
A még igen fiatal cég éppen, hogy csak megkapta első komolyabb befektetését, 300 ezer euró értékben és lett a legjelentősebb portugál fesztivál, a MEO SW szponzora a portugál telco óriás, PT Portugal-al közösen.
A Braga-i startup és a telco cég együttműködése nem véletlen. A mobiltartalommegosztás ugyanis az elkövetkezendő időszak egyik legfontosabb területe lehet, akár a közösségi – azaz az üzenetküldő- akár a hardver irányból induló megközelítést alkalmazva, mint az Apple. Pontosan ezért, a portugál startupnak nem is igazán a közvetlen vetélytársaktól kell tartania, sokkal inkább az olyan óriásoktól, mint a Facebook, az Snapchat vagy éppen az Apple. Ami kockázat, de egyben lehetőség is…