A Pandora fő tevékenysége, az online rádiózás újabb csalódást keltő negyedévet tudhat maga mögött. A régóta figyelemmel kísért aktív felhasználószám ismételten csökkent ( lásd keretes írásunk) így a Pandora streaming projektje egyre inkább fontossá válik.
Az oaklendi központú cég még tavaly év végén vásárolta meg az anno szebb napokat látott független streaming cég, az Rdio technológiai megoldását és kezdte el építeni sajt streaming platformját.
Azt a platformot, amivel bevallottan 2016-ban piacra szerettek volna lépni. Ennek megfelelően alig egy hónappal ezelőtt meg is jelent a három lépcsősre tervezett szolgáltatás csomag második lépcsője, a Pandora Plus névre keresztelt szolgáltatás. Amely lehetővé teszi a Pandora hallgatói számára, hogy 5 dolláros havidíj ellenében, a hirdetésmentességen felül korlátlan alkalommal léptethetnek át dalokat, offline is.
A szolgáltatás amire a befektetők és a szakma is igazán vár ugyanakkor nem egy ilyen szolgáltatás, ami lényegében egy felturbózott, hirdetésmentes rádió. Az anno a rádiózást forradalmasító, a digitális térben veteránnak számító cég számára a jövő, egyértelműen egy szabványos, teljes funkcionalitású streaming szolgáltatás kell ,hogy legyen!
A héten tartott befektetői telefonkonferencia során A cég régi-új vezetői Tim Westergren bejelentette, hogy december 6-án, egy dedikált esemény során jelenti és mutatja majd be a Pandora új streaming szolgáltatását.
Fogynak a felhasználók A Pandora negyedéves jelentései és azok fogadtatása egyre unalmasabbak. A befeketetők fundamentélisan egyetlen adatra, az aktív felhasználók számára fókuszálnak, hiszen ez az, mai egyrészt az jelzi, hogy hogyan állja a versenyt a kaliforniai cég az egyre erősödő streaming piaci versenyben, másrészt pedig az aktív felhasználók jelenthetik majd az alapot a Pandora oly régóta ígért és várt streaming szolgáltatáshoz. A Pandora aktív hallgatóinak száma ( millió fő) Az aktív felhasználószám pedig továbbra is csökken, immáron sorozatban a második olyan negyedéven van túl a Pandora, amikor az előző évhez képest csökkent az aktív hallgatótábora. Ami talán még ennél is aggasztóbb az az, hogy utoljára 2 évvel ezelőtt volt ennyire alacsony az aktív hallgatók száma. Persze ha pozitívumot keresünk, akkor ha nem is nagyon könnyen, de találhatunk: Alapvetően egy szűk 4-5 milliós sávban mozog az aktív felhasználók száma, azaz a bázis maga felettébb biztosnak mondható. A hirdetés bevételek tovább tudtak növekedni , azaz a Pandora egyre jobban ,egyre hatékonyabban képes hirdetéseket értékesíteni. Ami persze jó hír, de a jövőben terveket illetően mellékszálnak is nevezhető akár. Ami nem nevezhető mellékszálnak az az, hogy minden erőfeszítése ellenére a kaliforniai cég nem tud nyereségesen működni. Csak az idei harmadik negyedévben 65 millió dolláros veszteséget termelt, ami a 320 millió dolláros bevételekhez viszonyítva közel 20%-os bevételre vetített veszteség, ami végtelenül magas. Igaz, a harmadik negyedéves költségeket terhelték a streaming szolgáltatáshoz tartozó kiadói megállapodások is, így ez magyarázatja a növekedést. |
Indulni ugyanakkor csak a jövő év első negyedévében indul el a szolgáltatás, ami könnyen bajba sodorhatja majd a Pandora-t a piacokon és a tőzsdén is. A piacokon azon roppant egyszerű ok miatt, mert a Pandora legnagyobb ellenfelei ez idő alatt előnyre tehetnek szert vele szemben. Különösen igaz ez az Amazon-ra, amely a Pandora-val igen csak hasonló koncepcióval lépett a piacra.
A tőzsdén pedig azért, mert a késlekedés komoly árfolyamcsökkenést vonhat maga után, idén ősszel pedig az is mindenki számára világossá vált, válhatott, hogy bizony a Pandora az egyik legfinomabb falat, a még meglevő független és akvirálható digitális zenei piaci szereplők között.