A Last.fm
Aki nem ismerné a világ egyik legnagyobb, és legismertebb zenei közösségi oldala, alavetően rádión illetvbe a user által halgatott dalok, azok étékerlésén és címkézésen nyugvó technológiával. 2002-ben alapították, igazán sikeres és (el)ismert azonban 2005-ben vált, többek között nyilvánvalóan a közösségi tartalomgyártás és megosztás előtérbe helyeződésével.
Mint minden ilyen jellegű szolgáltatásnak a last.fm-nek is a legnagyobb problémája, hogy hogyan tudja a rettenetes méretű, és aktív (15 millió regisztrált ) felhasználói bázisát kapitalizálni, illetve, hogy hogyan tudja legalizálni az elérhető tartalmait.
Last fm- Warner
Részben tapasztalatból mondom, hogy mindena nagy nemzetközi kiadókkal folytatandó tárgyalássorozat lebonyolításában az első lépés megtétele a legnehezebb! Éppen ezért kiemelt jelentőségű, hogy a Last.fm és a Warenr Music megállapodtak, hogy a kiadó teljes repertoárja elérhető lesz a közösségi portálon.
A megállapodáshoz vezető út egyik fontos állomása volt, hogy a Last.fm vállalta, hogy a közeljövőben prémium szolgáltatások alakít ki, amelyek bevételeit megosztja a warnerral.
More to come, ahogy az angol mondaná..