Korábban már említést tettünk róla, hogy a vezető közösségi rádió, a last.fm közel áll a Viacom által való felvásárláshoz (ez de szép magyaros volt...) Mindez tökéletes baklövésnek bizonyult, ugyanis nem az MTV-t is birtokló médiabirodalom, hanem az amerikai tv óriás CBS birtokába kerül, potom 280 millió dollár ellenében.
Na de akkor miért is???
Mindazon felül, hogy a hír meglepő, több, elgondolkodtató kérdést is felvet. Egy pillanatra megállva érdemes belegondolni abba, hogy miért is vásárolta meg a CBS a közösségi rádiót?
A hivatalos verzió szerint a last fm 15 millió közösség demográfiailag igen attraktív volt a CBS, egyre öregedő nézői,hallgatói bázisával a médiaóriás számára. Magyarra lefordítva mindez azt jelzi, hogy a last.fm, túlnyomórészt fiatalabb tagjai most már(??) valódi éréket képviselnek a médiapiacon.
Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a last fm, megvásárlásával a CBS titkoltan (vagy nem is annyira titkoltan) a News Corp. és a myspace babérjaira kíván törni, csak gyökeresen más irányból megközelítve a közösségi tartalomfogyasztást és előállítást, és az ezt körülvevő hatalmas üzleti lehetőséget.
A megállapodás érdekessége, hogy ugyan a tulajdonosi kör megváltozik, az alapítók és a jelenlegi vezetés (Felix Miller, Martin Stiksel és Richard Jones ) azonban a helyén marad, sőt fejenként 38 millió dolláros jutalmat kapnak. A jövőben pedig a trió a CBS technológiai és fejlesztési divíziójával együttműködve szorgoskodik majd a közösségi site fejlesztésén.