Korábban már említést tettünk
róla, hogy a vezető közösségi rádió, a last.fm közel áll a Viacom által való
felvásárláshoz (ez de szép magyaros volt...) Mindez tökéletes baklövésnek
bizonyult, ugyanis nem az MTV-t is birtokló médiabirodalom, hanem az amerikai
tv óriás CBS birtokába kerül, potom 280
millió dollár ellenében.
Na de akkor miért is???
Mindazon felül, hogy a hír meglepő, több, elgondolkodtató kérdést is felvet. Egy pillanatra megállva érdemes belegondolni abba, hogy miért is vásárolta meg a CBS a közösségi rádiót?
A hivatalos verzió szerint a last
fm 15 millió közösség demográfiailag igen attraktív volt a CBS, egyre öregedő
nézői,hallgatói bázisával a médiaóriás számára. Magyarra lefordítva mindez azt
jelzi, hogy a last.fm, túlnyomórészt fiatalabb tagjai most már(??) valódi
éréket képviselnek a médiapiacon.
Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a last fm, megvásárlásával a CBS titkoltan (vagy nem is annyira titkoltan) a News Corp. és a myspace babérjaira kíván törni, csak gyökeresen más irányból megközelítve a közösségi tartalomfogyasztást és előállítást, és az ezt körülvevő hatalmas üzleti lehetőséget.
A megállapodás érdekessége, hogy ugyan a tulajdonosi kör megváltozik, az alapítók és a jelenlegi vezetés (Felix Miller, Martin Stiksel és Richard Jones ) azonban a helyén marad, sőt fejenként 38 millió dolláros jutalmat kapnak. A jövőben pedig a trió a CBS technológiai és fejlesztési divíziójával együttműködve szorgoskodik majd a közösségi site fejlesztésén.