Free Music!

Netflix-modell podcastokra Dániából

2024. augusztus 21. - Pléh Dániel

podimo_mobile_screen.pngNapjaink zeneipara egy kicsi fonák képet mutat abból a szempontból biztosan, hogy a piac túlnyomó részét tech óriások, illetve egy nagyon jókor nagyon ügyesen elindított és menedzselt szolgáltató (a Spotify) szolgáltatásai dominálják.

ezek a szolgáltatók növekedésre vannak ítéltetve, azaz folyamatosan keresik azokat a területeket, ahol meg tudnak jelenni és újabb felhasználókat, előfizetőket tudnak bevonni.  Ez viszont azt is jelenti, hogy nagyon kevés  olyan terület van/ maradt, ahol más, független szolgáltatóknak is lenne tér.

podimo_mobile_screen.png

Éppen ezért különleges posztunk alanya, a dán Podimo, amely a podcast piacon próbál egészen úttörő modellel utat törni magának.  Maga a modell leginkább a zeneiparban úttörő, hiszen a netflix sikerét pontosan az alapozta meg a videók területén, amivel a dán cég próbálkozik: a szinte tökélyre fejlesztett személyre szabással és személyre szabott tartalom ajánlókkal.

Ami az üzleti modellt illeti, a Podimo amolyan freemium modellben működik azzal a különbséggel, hogy a prémium , azaz a szolgáltatásért fizető ügyfelek több, mint 600 exluzív műsort érhetnek el, és az előfizetési díjakból a műsorkészítők, azaz a podcast tulajdonosok közvetlenül részesedhetnek.    

A 2019-ben indult start-up  üzleti modelljében pedig a befektetők is láttak, látnak fantáziát.  Első körben 11 millió, majd 48 millió, míg végül tavaly több, mint 58 millió euró befeketést kaptak. Az utolsó befektetés alapján a cég értéke valahol 250 millió dollár körül lehet.

A befektetéseknek köszönhetően pedig fokozatosan terjeszkedett és így most már 7 országban és régióban - Dánia, Norvégia, Németország, Spanyolország, Hollandia, Finnország és latin- Amerika- érhető el. ( Svédország hiiányzik a listából, nem véletlenül..)

A legfrissebb befektetési kört az ( is) indikálhatta, hogy az elmúlt időszakban a Podimo meredek növekedésen ment keresztül.  Az előfizetők havi szinten több, mint 20 órát töltenek el a szolgáltatás berkein belül, számuk pedig 80%-al nőtt, azaz közel megduplázódott.

A Podimo különlegessége az is, hogy több más, podcast tartalom központtal ellentétben saját ökoszisztémát tart fent, azaz aki az exkluzív Podimo podcasteket akarja hallani, annak a Podimo platformját kell használnia.  

A dán cég helyzete stratégia és piaci szempontból is érdekes. Egyrészt a podcasting, mint piac felhasználói oldalról folyamatosan növekszik, az üzleti modellje ugyanakkor kidolgozatlan, és ez bizony sorra lehetetleníti el a podcast szolgáltatások  működését, még a sokszor feneketlen zsebűnek gondolt technológia cégek vagy rádió szolgáltatók esetében is.

A másik kérdés, hogy maga a Podimo meddig tud majd független platformként életben  és a felszínen maradni? Növekedésének ugyanis lehet egy olyan pontja, amikor a nagy globális streaming zenei szoláltatók figyelmét is felkelti és felvásárolja valamelyikük,mint ahogyan azt tették  Beats Musickal, az Rdio-val.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr9217936292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása