A korábbi bejegyzésünkben említett Amazon-Pepsi promóció lehetőségének a híre is azonnal lázba hozta az iparági szakértőket, melyek közül többen az MP3 végleges győzelmének dátumaként tekintik az elmúlt napok eseményeit.
A Pepsi promóció híre minden a digitális zeneiparban otthonosan mozgó szakember számára szép emlékeket ébresztett. Az üdítőipari óriás ugyanis a 2004-es Super Bowl idején hasonló akcióval jelent meg a piacon. Akkor- hangsúlyoznánk, hogy 2004-ben, a digitális zeneletöltés hajnalán vagyunk- 5 millió letöltést generáltak(5%-os konverziód rátátgenerálva a kiadott 100 millió kupon után) az akcióval, az iTunes-on. Az 5 millió letöltés a tervezett 25 millió dalletöltéstől jócskán elmaradt, azonban értékelésekor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy abban az időszakban az iTunes-on is mindössze havi 2.7 millió dalt értékesítettek. Azóta az online zenei piac nagyságrendileg a négyszeresére nőtt, ami az Amazon promóciója esetén 20 millió dalletöltést prognosztizál.
A promóció részleteihez közel állók szerint az Amazon a promócióban a kiszolgáló szerepét fogja betölteni, azaz a kuponokat beváltani kívánó látogatóknak az Amazon webáruházának egy speciális oldalát kell majd meglátogatniuk. A kereskedelmi óriás már megküldte együttműködési javaslatát valamennyi kiadónak. Az egyeztetésekhez közel állók szerint a leghevesebb egyeztetések jele pillanatban a kiadók részére fizetendő jogdíjról folynak, ugyanis az Amazon a megszokott, normál letöltések esetén fizetendő 65-70 cent helyett mindössze 40 centet fizetne a kiadóknak. Az akció maga pedig nyilván hatalmas lökést adna, adhatna, a szeptember végén elindított, de azóta komolyan nem kommunikált, de így is 3%-os (a hagyományos CD-k terén 6%-os részesedéssel bíró) piaci részesedést szerző digitális áruházuk számára.
Az Amazon-Pepsi Super Bowl-ra időzített promóciójának híre mellett ugyanis egy másik, elsősorban offline területről ismert kereskedelmi óriás, a Wal-Mart is felszólította a kiadókat, hogy WMA-ban elérhető tartalmaikat tegyék elérhetővé MP3 formátumban is. Ugyan a digitális szférában a Wal-Mart nem számít olyan kihagyhatatlan szereplőnek, mint az Apple vagy az Amazon, a fizika CD eladások 22% a Wal-Mart áruházakban talál gazdára, így a tárgyalási pozíciójuk mindenképpen igen-igen erős, a fizikai adathordozókhoz még mindig foggal-körömmel ragaszkodó kiadókkal szemben.