Nem lehet pontosan megmondani, mennyire tekinthető az új utak keresésének, de egy tény: az EMI eleddig teljesen szokatlan területen,a nyomtatott sajtó területén keresi azokat az új üzleti ehetőségeket, melyek révén növelheti bevételeit.
A kockázati tőkebefektető tulajdonába került lemezkiadó, a Daily News napilap közösen a múlt vasárnapi Super Bowl, valamint a tegnapi Grammy díjátadóra megjelentetett speciális kiadásában három darab, EMI dalokra beváltható kuponkódot találhattak. Magukat a kódokat az újságolvasóknak a napilap weboldalán kellett beváltaniuk.
A kritikusok által felvetett, egyáltalán nem alaptalan kérdés ellenben az, hogy miért kellett egy kockázati tőkebefektető ahhoz, hogy a kiadók az ilyen új üzleti területekkel is elkezdjenek foglalkozni? Miért nem termelte ki a zeneipar saját maga azokat a bátor ötleteket, amelyek sikerrel kecsegtethetnek már akkor, amikor a CD eladások, és a teljes zenefogyasztás átalakulásának első jelei mutatkoztak?Költői, megválaszolatlan kérdések mindezek persze...