Egyre több, és egyre részletesebb információk látnak napvilágot a MySpace digitális zenei terveiről. Még mindig nagyon sok a tisztázatlan kérdés, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a megállapodás részeként a nagy nemzetközi kiadók többségé részesedést szerezhetnek majd a létrejövő szolgáltatóban.
Maga a szolgáltatás egyre több
forrás szerint egy letölthető widget formájában lesz elérhető. Ezen keresztül
lesznek elérhetőek ingyenesen a zenék, és
ezen fognak futni a hirdetések.
A tárgyalások természetesen még
embrionális fázisban vannak, azonban mind a kiadók, mind a a News Corp. számáras alapvető fontosságú stratégiai
célok szólnak az együttműködés mellett. A Myspace tulajdonosai számára a zenei
területen való előretörés kulcsfontosságú lehet a nagy vetélytárs, Facebook
által keltett egyre erőteljesebb nyomásra adandó válaszban.
A kiadók számára pedig minden
olyan új üzleti lehetőség, amely csökkenti az iTunestól, és a néha kiszámíthatatlan
Steve Jobstól való függésüket érdekes és megvizsgálandó lehetőség.
Komplikálja ugyanakkor a tárgyalásokat
a Universal Myspace-el szemben folyamatban levő pere, illetve az, hogy a
szolgáltatás iránt érdeklődik az idei
évben kiemelt figyelemmel kísért zeneipari szereplője, az Amazon.
Mindezek ellenére egyben biztosak
lehetünk:az elkövetkezendő pár hét (hónap?) a Myspace-ről fog szólni!