Az Apple ingyenes, lejátszó vásárlással kombinált szolgáltatásának tervén felül egyértelműen a hét kiemelkedő híre volt az Amazon Pepsi promóciójával kapcsolatos feszültség.
A problémát az okozza, hogy az Amazon, mint e-kereskedelmi óriás ugyanazon a piacon, ugyanazokért a vevőkért harcolt, mint a Wal-mart, vagy a Target. A Super Bowl óta dübörgő, Justin Timberlake-t is felvonultató kampánnyal kapcsolatban több, amúgy a Pepsi kulcsfontosságú partnerének számító áruházlánc jelezte már kifogásait, mondván, érthetetlen, hogy a Pepsi egy olyan kereskedővel állt össze, egy ilyen mértékű promócióra, aki nem is értékesít Pepsi termékeket.
A tiltakozásukra válaszul, a Pepsi üdítőkről eltávolították az Amazon logóját, így gyakorlatilag a promóció a kereskedőóriás zeneletöltő szolgáltatásának említése nélkül zajlik tovább.
A vita izgalmas és tanulságos, hiszen nagyon jól mutatja, mennyire maradiak még mindig az FMCG cégek, s mennyire nehéz az új és adaptív marketing megoldásokat elfogadtatni velük. Az Amazon számára pedig fájdalmas tanulság, hogy az Apple 2004-es, ugyancsak a Pepsi-vel lebonyolított promóciója végül is miért sikeredett felemásra, és hagyott keserű szájízt mindjárt résztvevőben.