A bostoni illetőségű complete.com webes forgalommérő és auditáló szolgáltatás szerint 2008 márciusában a legnépszerűbb ingyenes amerikai streaming zenei szolgáltatás az Imeem volt, több, mint 10 millió látogatóval, a hónap során, s több, mint 58%-os növekedéssel az előző év hasonló időszakához képest.
Némiképp meglepő módon a második helyet továbbra is Yahoo, a harmadikat pedig az AOL szolgáltatása birtokolja. Csak a negyedik helyre futott be az első igazán ismert web2-es versenyző, a Myspace, együttes profiloldalaival.
Elgondolkodtató módon, az olyan ismert és felkapott zenei közösségi oldalak, minta last.fm vagy a Pandora, vagy az iLike csupán a vert mezőnyben, a tizedik hely környékén havi mintegy 1-1.5 millió látogatóval szerénykednek.
A lista egyik oldalról sokatmondó, hiszen az Imeem-t leszámítva, az elmúlt egy évben bekövetkezett, olykor jelentős mértékű forgalomcsökkenés ellenére, az olyan web1-nek számító zenei szolgáltatások, mint a Yahoo music ,vagy az AOL music, továbbra is vezető helyen tanyáznak.
Sokatmondó azért is, mert megmutatja, hogy a nagy portálok, látogató terelő ereje, a zenei közösségi piacon nem feltétlenül jelentkezik versenyelőnyként. Az olyan nagyon jól körülhatárolható látogatói körre rendelkező szolgáltatások, mint a Last.fm vagy az iLike médaiértékben és bevételi potenciálban feltételezhetően már most is értékesebbnek, nagymúltú, web1-es elődjeinknél.
Végezetül ne hagyjuk szó nélkül az Imeem sikerének tényét sem!Az, hogy egyedüli web2-es szolgáltatóként az élre tudott törni, kerek-perec megmutatta, hogy a hirdetés alapú modell sikeres lehet látogató akvirálás szempontjából. Ez pedig a modell üzleti sikeréhez és egyben a szolgáltató hosszútávú túléléséhez az első, és egyben legfontosabb lépés!