A közösségi zenei siteok, nagyüzemivé fajuló versenyében a legújabb jelentkező a Last.fm. A népes felhasználói tábort egyre inkább monetizálni kívánó közösségi szolgáltatás legújabb minialkalmazásával a nagy, több milliós napi látogatottságú portálok felé nyújtotta ki kezét, kezeit.
A szolgáltatás lényege, hogy
a kiválasztott portálok (Bebo, Billboard.com, Break Media, CBS
Television Stations, CBS Affiliates, eMusic, Frengo, Gigya, iGoogle, Live
Nation, Meebo, MP3.com, Netvibes, Ning, Pageflakes, Photobucket, Piczo, Six
Apart, Stardoll, WAYN.com,WordPress.com. ) egy olyan alkalmazást tudnak az oldalukba
illeszteni, amely segítségével az adott oldalról való elnavigálás nélkül lehetséges
a Last.fm hallgatása.
A Last.fm tulajdonosainak reményei szerint ezeknek a nagy látogatottságú, de alapvetően zeneközpontú oldalak segítségével szeretnék az eddig a sitera vonzott 19 millió(!!) regisztrált számát drasztikusan növelni.
Akárhogy is nézzük, érdekes lépésről van szó. Érdekes, és gyanúnk szerint a CBS által erőltetett, elsősorban bevételi szempontok alapján vezérelt döntésről van szó,amely, a gyakorlatilag nemzetközi szinten már vetélytársnak sem nagyon számító Pandora, hónapokkal ezelőtt meglépett, stratégiai lépéseinek (Facebook integráció, MSN rádió) megkésett követése.