A 360 fokos zenei menedzsment, amely az előadókról, és nem a zeneértékesítésről szól az elmúlt hónapokban meghatározó szerepet hasított ki magának a zeneipari hírekből, s a kiadók esküdt ellenségévé vált, olyan előadók elcsábítása révén, mint Madonna, a U2, Jay Z vag legújabb hírek szerint a Rolling Stones.
A megállapodáshoz közel állók szerint a deal igazi vesztese az EMI lenne, ugyanis a szinte felbecsülhetetlen méretű Stones back catalog terjesztési jogát a Universal venné át, miközben, a többi jogát a Live Nation kezelné.
A megállapodás ténye (amit a Rolling Stones azóta többször is cáfolt) különösen azért lenne érdekes, mert magának a 360 fokos zenei menedzsmentnek az élharcosa, a jegyértékesítési piac domináns szereplője, a Live Nation volt. Madonna esetében 120, Jay Z esetében 150 millió dollárért cserében kapták meg. Ez összesen mintegy 270 millió dollárnyi kiadás, bizonytalan megtérüléssel, s mindez igen erősen megosztotta a cég legfelsőbb vezetését. A vitákhoz közel álló források szerint a vita, oly mértékben elmérgesedett a két vezető, Michael Rapino és Michael Cohl, között, hogy a board, békéltető tárgyalásokat kezdeményezett kettőjük között, a feszültségek feloldására.
A két fél között a legnagyobb ellentétet, a további lépések meghatározása jelentette. Mr. Cohl ugyanis az agreeszív stratégiát követve, további, minimum 15 teljeskörű megállapodást szeretett volna kötni, míg partnerét, megfontolásra késztette az a tény, hogy a pénzügyi piacok 44%-os részvényeséssel reagáltak az eddig megkötött megállapodások hírére. Mindez Colh szemében a cég számára azt sugallta, hogy a lemezipar hanyatlása, az azt körülvevő iparágakba vetett bizalmat is aláássa.