Az EMI háza táján az elmúlt hetekben, hónapokban folyamatosan erősödött az átszervezésekkel kapcsolatos bizonytalanság, majd szép lassan, elkezdődtek a vezetőcserék is, pontosan úgy, ahogy azt a tulajdonos/befektető Guy Hands, közel egy éve megígérte.
A vezetőcsere legutóbb lépéseiről már beszámoltunk, a következő, és minden valószínűséggel befejező lépésként vezérigazgatónak, a Procter & Gamble-től, az FMCG szektorból érkező, Elio Leoni-Sceti-t nevezte ki. Iparági szakértők körében a kinevezés nem kis megrökönyödést váltott ki, ugyanis abban szinte minden szakértő egyetért, hogy a mai, robbanásszerűen változó zeneipari és kiadói környezetben, egy EMI méretű és EMI szintű problémákkal küzdő kiadó élére egy igazi, zeneipari guru kinevezése lett volna a megfelelő lépés.
Mindeközben, maga a tulajdonos, Guy Hands, első évének egyfajta értékeléseként a cég dolgozóinak küldött körlevelében kiemelte, hogy a hanglemezkiadói divízió bevételei az elmúlt egy évben 61%-al nőttek, az EBIDTA az utolsó negyedévben 118 millió dollár volt, a tavalyi év hasonló időszakának 70 millió dollár körüli veszteségéhez viszonyítva.
Mindezen adatok nagyon impresszívek, és a laikusokat, a kívülállókat, vagy a kevésbé figyelmes Emi dolgozókat valóban bizakodással is tölthetik el. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról, hogy nemrég jelent meg a Coldplay album, amely minden létező digitális eladási rekordot megdöntött, az átszervezésekből adódó költségek csak a következő negyedévben fognak jelentkezni. S ami talán a legfontosabb: mindezt az új kiadványokhoz kapcsolódó marketing költségek drasztikus(gyakorlatilag nullára ) való lecsökkentése révén sikerült elérni. De vajon meddig lehet növekvő sales volument elérni egyre csökkenő marketing költségekkel? Jó eséllyel nem sokáig..