A közelmúltban rengeteg alkalommal írtunk a különböző, egyedi és újfajta digitális zeneterjesztési módszerekről, lehetőségekről. Leggyakrabban a hirdetés alapú megoldások,a DRM mentes tartalomterjesztés, valamint a régóta valódi potenciáljukat elérni valamilyen okból nem tudó előfizetéses modellek jelentek meg, mint lehetőséges kiutak.
Az előfizetéses modellek esetében minden esetben valamilyen módon árukapcsolást tűnt az ideális, a vásárlókat valóban megmozgató megoldásnak. Ezeknek, a lehetőségeknek egy potenciálisan kecsegtető elegyével lépne piacra, az ilyen területen igen-igen aktív Universal, valamint Nagy-Britannia egyik legnagyobb televízió társasága a Sky.
A tervek szerint még idén bevezetendő szolgáltatás core funkciója, egy előfizetéses alapú, streaming szolgáltatás lenne, a televízió társaság ügyfelei számára, kiegészítve havi fix számú, ingyenes MP3 letöltéssel.
Több ,zeneipari szaktekintély szerint is, ez lesz az első olyan digitális zenei szolgáltatás, amely nem az egyéneket, hanem magukat a családokat célozza meg. A nagy kérdés az ezek után, hogy a Sky és szolgáltatása képes lesz-e arra, amire a királyságban a nagy, megastore-ok, a Napster, és igazából az iTunes sem: rávenni az embereket, hogy fizessenek a zenéért, nagy mennyiségben. Ugyanakkor pont ez az a terület, ahol a Sky- és egyébként más, már meglevő ügyfélkörrel rendelkező cégek- igazán sokat nyerhetnek. A televíziótársaság ugyanis csupa olyan ügyféllel rendelkezik, akik hajlandóak fizetni bizonyos prémium szolgáltatásokért. Zene ügyfelek esetében pedig a prémium zenei szolgáltatás esetében nem lenne szükség plusz fizetési tranzakciókra, hiszen a díjat a már meglevő havidíjat is tartalmazó számlájukra vezetnék át.
Sikerrel járhatnak?Nehéz kérdés... A szolgáltatás nyújt, nyújthat egyedi, eddig a piacon még nem látott megoldásokat, amelyek elképzelhető, hogy valóban elnyerik majd a fogyasztók tetszését. Természetesen az integrált számlázás borzalmas előny, amelyet ki kell tudjanak használni közép és hosszú távon is! Azonban az iTunes és az Apple által felépített brand, a zenekölcsönzéssel szembeni, világméretű ellenállás, és a zenékkel kapcsolatban is jelenlevő, birtoklási vágy legyőzése nem lesz egyszerű feladat. Sőt! A Sky sikeréhez minden létező integrációs és promóciós lehetőséget ki kell majd használnia, ellenkező esetben sok másik, kudarcba fulladt előfizetése modell sorsára fog jutni, előbb vagy utóbb. De inkább előbb..