A CD eladások folyamatos csökkenése értelemszerűen legjobban és legfájdalmasabban a kiadókat érinti. Kiadótól függően éppen ezért ilyen-olyan, új megoldások kialakításával próbálnak újra életet lehelni a hanyatló CD eladásokba.
Az aktívak közé tartozik ezen a területen is, a digitális területen is folyamatosan új megoldásokat kereső Universal Music, amely tegnap jelentette be, hogy Playlist Your way néven a fizikai és a digitális letöltési lehetőséget ötvöző terméket vezet, vezetett be.
A termék legfontosabb jellemzője, hogy minden greatest hits CD mellé a vásárló kap egy letöltésre jogosító kupont, amellyel vagy egy az album inlayt helyettesítő előadói podcastot, vagy hat tetszőlegesen választható digitális letöltést vagy egy komplett digitális album letöltési lehetőséget vehetnek igénybe, az adott előadótól, mindezt 11 dollár alatti áron. Az induló gyűjteményben 15 előadó legnagyobb slágerei szerepelnek, többek között B.B. King-től, Diana Ross-tól vagy Stevie Wonder-től.
A kiadó célja egyértelműnek tűnik: a hagyományos CD vásárlók számára szeretnék bemutatni a digitális letöltést, mi alternatív terméket. Sikerülhet?
Az ár vonzó, ez nem is vitás. A podcast, minrt a CD belső borítóját helyettesítő termék ellenben már közel sem biztos, hogy annyira meg fogja nyerni a vásárlók tetszését.
A legnagyobb probléma mégsem ez, hanem az, hogy egy önmagában hanyatló termék segítségével próbálnak egy amúgy növekedési stádiumban levő terméket promotálni. Ez nem szokott sikerülni..