A zeneiparnak, azon belül is elsősorban a kiadóknak több, az internet megjelenése óta fenntartott olyan elképzelésük van, melyek megváltoztatásában rendíthetetlenek. Az egyik, a kalózkodás notórius üldözése, a működképes és a célcsoport (a „kalózok”) számára is elfogadható üzleti modell kidolgozása helyett. A másik pedig a saját disztribúciós csatorna kialakítása.
A nagy kiadók azonban úgy tűnik most már eltántoríthatatlanok-legalábbis több, jó nevű, de neve elhallgatását kérő digitális zenei szakértő szerint -, és minden eszközzel azon vannak, hogy megalkossanak egy saját, vagy legalábbis nagyon szorosan az ellenőrzésük alatt álló zenei szolgáltatást.
Az egyelőre természetesen még eléggé homályosnak mondha információk szerint egy ingyenes, hirdetés alapú, streaming jellegű szolgáltatásról lenne szó, amely nem lenne brandhez köthető, azaz kifejezett célja, hogy a nagyobb portálok számára egyfajta white label megoldást biztosítson.
Ez a megoldás gyakorlatilag nyílt háború kihirdetését jelentené, a már most is működő, és az ingyenes streaminget, mind zenefelfedezési módszert alkalmazó portálok (Last fm. Lala, Imeem) ellen.
Ez utóbbi esetben kell majd minden valószínűség szerint újból megbírkózniuk a különböző antitröszt hatóságokkal, úgyhogy mi a magunk részéről senkinek sem javasolnánk, hogy nagyobb tétben fogadjon a szolgáltatás gyors, és sima elindulására.