A közösségi zenemegosztás sok értelemben egyenlő magával az Internettel. A kilencvenes évek fáljcserélői jelentették a közösségi zenemegosztás első és talán legdrasztikusabb, ugyanakkor anonim megjelenését.
A web 2.0. terjedése a zenét sem hagyta ki, így hódított meg magának egyre népesebb és népesebb rajongói tábort a last.fm és még sok más közösségi zene megosztó site. Az zene, mint tartalom felhasználása a bevételnövelésre az olyan masszív, tömegmédiatermékeknek számító közösségi siteok, mint a MySpace vagy a Facebook esetében is az érdeklődés középpontjába helyezik a zenét.
A tartalomtulajdonosok hozzáállása a zenei tartalmak közösségi megosztásához éveken át változatlan volt, és a jogi megoldásra fókuszált. Ez a rideg és semmire sem vezető álláspont csak az olyan hatalmas közösségi siteok, mint a MySpace megjelenésével kezdett kis mértékben oldódódni. Napjainkra pedig – ha megkésve is- de a normális mederben folyik a tartalomtulajdonosok és a közösségi siteok együttműködése.
A maradi tartalomtulajdonsok közül is kiemelkedett éveken keresztül az MTV, amely ennek következtében a mai napig perben áll a Youtube tulajdonosával. S ez a Music Television az, amely saját videmegosztó szolgáltatásának indításával, valamint a Facebook-n elérhető MTV Music videos application segítségével teljesen a közösségi média felé fordult.
Maga az alkalmazás a leggyorsabban növekvő Facebook alkalmazások egyike, igaz ugyanakkor a site méretéhez képest elenyésző, 4000 használóval rendelkezik csupán.
Magában az alkalmazásban a legtöbb, entertainment jellegű alkalmazáshoz hasonlóan videokat lehet nézni (mily meglepő..) látni lehet, hogy a barátok milyen videokat tekintettek meg, a videokat playlistbe lehet rendezni, illetve az egyes videokat meg lehet kedvencnek jelölni. A közösségi kommunikáció elősegítésének nagyon ügyes eszköze, hogy minden video saját oldallal rendelkezik, ahol a videokhoz kapcsolódó hozzászólások, vélemények megjelenhetnek, pontosan úgy, mint a videomegosztó oldalakon.