Kb. egy hónappal ezelőtt írunk az Angliában indult Datz Music szolgáltatásról, amely előfizetői havi (illetve egész pontosan éves) előfizetési díj ellenében DRM mentes formátumban tölthetnek le, korlátlan mennyiségben zenéket.
Maga az oldal design amolyan „industrial” jellegű, jellegét tekintve egyértelműen a fiatalokat célozza meg. Mindez önmagában nem feltétlenül kellene, hogy probléma legyen, általánosan is elmondható, hogy a nagyméretű katalógusok megjelenítésének gyakorlatilag mindent eldöntő része a katalógusban való navigáció elősegítése, és nem maga a szorosan vett webdesign.
Ezt az elvet szem előtt tartva a Datz Music elégtelenre vizsgázik, ugyanis a hagyományos és gyakorlatilag mindenhol bevettnek számító zenei tartalom strukturálási szabályokat (zenei stílusok, előadó—album-dal) teljesen felrúgva egyfajta masszaként kínálja, az amúgy nemzetközi szinten teljesnek egyáltalán nem mondható, mintegy 1.3 millió dalból álló repertoárját.
Ettől függetlenül, a konkrét dolgokat keresők, a nagyon magas böngészési ismeretekkel rendelkezők számára technologiailag megéri a Datz Music-t választani.
Egészen más kérdés, hogy az 1.3 milió dal, melyek között a kurrens slágerek nincsenek jelen, egy évre megér-e 99 fontot...