A zenei vidoklipek hatásáról a zeneiparra többször írunk már. Az éppen aktuális videomegosztó siteok vs kiadók párharcról, tárgyalásoktól függetlenül a music discovery egyik új, minden eddiginél erősebb és hatékonyabb eszközéről van szó.
A Universal zenei csatornája a legnézettebb csatornák között volt/van a Youtube-on, 3.4 milliárd klipmegtekintéssel (ezt a valószínűtlen számot 9200 klip érte el) Úgy tűnhet(ett) tehát, hogy az audio tartalmak megismerésének legjobb módszere a videotartalmakon keresztül vezet. Logikátlan, nem?
Így gondolhatta a Myspace vezetősége is anno, a Myspace music megálmodásakor, s most, mintegy 7 hónappal az indulása után úgy tűnik, igazuk volt. A megfelelően kialakított audio alapú zenei szolgáltatással elérhetőek ezek az eleddig leérhetetlennek hitt szintek.
Az igazolást a BigChampagne piackutató cég, mintegy 2 héttel ezelőtti mérései szolgáltatják. Ezen időszak alatt a A Youtube legnézettebb zenei videoklipje, Lady Gaga Poker Face című klipje volt, több, mint 5 millió megtekintéssel. Ugyanezen időszak alatt a MySpacet is ő dominálta, Just Dance című nótájával, melyet azonban jóval több, mint 5 millió alkalommal játszottak le ugyanezen időszak alatt.
Ha egy kicsit tágítjuk az összehasonlítási területet és a TOP10 klipet és dalt vetjük össze, még nagyobb a MySpace fölénye. Míg a Youtube esetében a TOP10 zenei videklipet egyx hét aléatt tekintették meg mintegy 24.5 millióan, addig a Myscpae esetében egyetlen nap több, mint 13 millió audilejátszást regisztrált a Top 10 dal.
Természetesen ez az összehasonlítás nem teljesen fair, mindezt olvasva nem jelenthető ki ,hogy a Youtube a zenemegismerés szempontjából már kihagyható lenne. Az azonban kijelenthető, hogy a megfelelő konstrukcióban, a felhasználók elé ingyenesen igenis működik az audio stremaing és playlist. A kulcskérdés a kritikus tömeg, azaz alapfeltétel egy elegendően nagy közösségi site. Mondjuk az iwiw…