Az, hogy hosszú távon a Youtube, a jelenlegi formájában, kizárólag a User Generated videókra alapozva nem tud olyan sikeres lennie, mint amennyire azt a tulajdonosai és a befektetők várták, várják, nem új keletű hír. A videmegosztó óriás útkereséseit ezen a blogon (is) nyomonkövetjük, bér ez az irány alapvetően a tartalomoldali irány, amely a Hulu-ra adott egyfajta válasz(próbál lenni)
A másik irány magának a videószolgáltatásnak a jellegét érinti, s inkább a ustream piacára történő behatolást jelentheti, jelentené. Ez az irány azért is különleges, ugyanis az élő webcastek a legdrágább tartalomtípusba tartoznak, s a Youtube a korábbiakban hangsúlyosan távol tartotta magét ettől a szegmenstől , s alapvetően promóciós okokból alkalmazta az élő közvetítéseket (lásd mág Obama beiktatás)
Mindez hamarosan megváltozhat, a cégtől származó információk szerint ugyanis az Október 25-i Rose Bowl-on tartandó U2 koncert 16 országban,élőben megtekinthető lesz a Youtube-on, a hivatalos U2 csatornán keresztül, s ezzel párhuzamosan a twitter bejegyzések is megjelennek majd a közvetítésben.
A Youtube ezzel a lépéssel egyszerre megy biztosra és kockáztat. Kockáztat, hiszen egy rendkívül erőforrás igényes, és a UGC videókhoz hasonlóan nehezen monetizálható piacra próbál belépni. Biztosra megy ugyanakkor, hiszen a földrajzi korlátozások, valamint a U2 szinte garancia arra, hogy pénzügyi értelemben kifizetődő és komoly marketing értékkel bíró eseményről lesz szó. A többi meg majd kiderül a kevésbé tutibiztos koncertek, események kapcsán..