A napokban elkezdődött az iPad előrendelések felvétele, megjelent az eső Tv reklám a termékről, így kijelenthetjük, valóban egy új időszámítás kapujában állunk. Új időszámítás előtt, de úgy tűnik, nem az Aplle és a zene viszonyában. Az Ipad reklám a hangsúly abszolút, a Key noteban már megismert elemekre, a fotók kezelésére, a naptár funkciókra no és a könyváruházra helyezi. Zene sehol…
Azt jelenti mindez, hogy az az Apple a hangsúlyt a zenéről szép lassan a könyvekre és esetleg a filmekre helyezi, helyezné át? Nem, nem valószínű, hiszen a digitális zenei piacot jelen pillanatban teljesen és maximálisan uralja Steve Jobs és az iTunes.
Igaz ugyanakkor, hogy az iPodok egyre kisebb szerepet kapnak az iPhone és az iPad megjelenésével, s így az iPodok értékesítését elősegíteni hivatott zenei szolgáltatás szerepe is –ha lassan is- de leértékelődik. Mindenki- így természetesen Jobsék is- ugyanakkor tisztában vannak azzal, hogy a következő nagy háború a tartalompiacon fog majd lezajlani. A felek - Nokia, Apple, Google,Microsoft - már gyülekeznek a csatamező körül, s senkinek nincsen afelől kétsége, hogy az egyik elfoglalandó terület a legnépszerűbb tematikák egyik, a zene lesz.
A zene azonban már teljesen másfajta zene lesz, mint amire a kiadók és a legtöbb jelenlegi piaci szereplő 3-5 évvel ezelőtt készült. A DRM mára teljesen a múlt ködébe vész már, s tulajdonképpen a pay per track modellek is csak egyfajta látszat fenntartására szolgálnak. A zenekedvelők legfontosabb igényeit ( mindenhol, ingyen fogyaszthassanak zenét) ma már elég jól kielégítő szolgáltatások vannak a piacon, a jövő tehát egyértelműen ez az irány.
A cloud computing és a felhasználók zenei tartalmainak megosztása egymással, legális keretek között lesz a következő igazán forradalmi lépés a digitális zene terén. S ezen a területen az Apple az Imeem felvásárlásával nagyon komoly lépéseket tervez. De a tökéletes szolgáltatás kialakítása, nem hónapokat, hanem inkább évet vagy éveket vesz igénybe.