Tavaly nyáron, az iPad, mint termékötlet kiszivárgásakor szinte mindenki biztosra vette, hogy egy a zene fogyasztást teljesen új alapokra helyező terméket kap majd a világ az Apple-től. Az új termék mindebből meg is valósult, s az első kritikák alapján úgy tűnik, valóban sok minden megreformál majd abból, amit jelenleg személyi számítógép használat alatt értünk.
A tartalom fogyasztást, illetve a zenék fogyasztásának teljes átalakítását, az album formátum újra élesztését azonban nem fogjuk megtapasztalni, ez most már gyakorlatilag hivatalosnak tekinthető.
Arról, hogy lesz-e és ha igen, mikor és milyen jellegű zenei szolgáltatás az Apple még a kiadói partnereknek sem árult el sokat, mindössze annyit jelzett, hogy legkorábban a harmadik negyedév sorén várható, hogy elkészülnek vele.
Mindez egyszerre jó és rossz hír. Jó hír, mert a kiszivárgott információk szerint a kiadói partnerek számára a cloud computing alapú szolgáltatáskoncepció teljesen elfogadható, s maguk a nagy zenei kiadók is várják, hogy a zenei tartalmak is az iTuneshoz hasonló amplitúdóval jelenjenek meg az iPad-n. További jó hír hogy úgy tűnik az üzleti konstrukciót illetően nincsen komolyabb vita az Apple és a kiadók között, gyakorlatilag tehát egy fejlesztési kérdésen múlik, mikor jelenik meg az Apple 2.0-s zenei szolgáltatása.
A rossz hír egyértelműen az ugyanakkor, hogy az iPad első körös fejlesztései kapcsán a zenei ezen a platformon egyértelműen háttérbe szorul Steve Jobsék célja között, s ez hosszú távon semmi jót nem jelent. Amennyiben ugyanis az iPad lesz végre az a platform, amelyen a digitális filmfogyasztás legális formában is áttöri a jelenleg még meglevő gátakat, úgy a zenei, mint tartalom teljesen és örökre kikerülhet az Apple látóköréből. S persze egy pillanatra se feledkezzünk meg a könyvekről, mely jelen pillanatban úgy tűnik a legfontosabb részét képezi az Apple iPad-hez kapcsolódó tartalomstratégiájának…