A szabványos zeneterjesztési útvonalak és módszerek hatékonyságának folyamatos csökkenésével a zenekarok, művészek maguk is újabb és újabb terjesztési útvonalakat próbálnak kialakítani.
Vannak akik a teljesen ingyenes, digitális terjesztésben hisznek, s bevallják, hogy bevételeiket elsősorban a koncertezésből kívánják realizálni, s nem a hanganyagok értékesítéséből.
A kiadók számára mindez természetesen komoly problémát jelent, hiszen az esetek túlnyomó többségében már komoly névvel, marketing erővel rendelkező zenészek vállalhatják bátran ezt a megoldást. Egyre több világsztár köt,( Eagles, AC/DC, Pearl Jam, Christina Aguilera) egy adott lemezre szóló kizárólagos terjesztési megoldást nagy áruházláncokkal az Egyedsült Államokban.
A kiadójával, a SONY BMG-vel régóta kisebb nagyobb vitákban álló faithless enbnek ennek a módinak az első európai úttörője lesz, miután új, május 17-n megjelenő albumát fizika formában csak az angliai Tesco boltokban teszi majd elérhetővé. A digitális letöltésekre vonatkozó exkluzív jogot pedig az iTunes kapta meg.
A CD-k Anglia több, mint 1000 Tesco áruházban lesznek majd kaphatóak, s ezzel a zene iránt amúgy is egyre nyitottabb áruházlánc valaha volt legmarkánsabb zenei promócióját jelenti majd.
Az értékesítési lánc újraélesztésével küzdő kiadók számára pedig egyre egyértelműbb, a zenészek, illetve a zenekedvelők felől érkező üzenet: nem az számít, ki biztosítja azt a felületetet, melynek segítségével a zene eljuthat a célcsoporthoz, hanem az, hogy ez a lehető leghatékonyabb legyen. S a hatékonyság oldaláról nézve bizony a nagy marketing és értékesítési gépezettel rendelkező kiadók erőteljes hátrányból indulnak, még az áruházláncokhoz képest is, az internetről nem is beszélve..