A Spotify immáron két, az amerikai piacra is érvényes kiadói szerződéssel rendelkezik, mindez azonban nem jelenti azt, hogy készen állna az indulásra. A két hátralevő kiadó a legnehezebbek közé tartozik. A Universal a világ legnagyobb lemezkiadója mindig egyedi feltételekhez köti tartalmainak felhasználását. A Warner Music, különösen pedig vezetője, Edgar Jr. Bronfman alapvetően az ingyenes streaming és így a Spotify ellenzője. Korábban a vezető nyilatkozataiban odáig merészkedett, hogy nem igazán látja, hol, mennyiben kedveznek a Spotify és a hozzá hasonló szolgáltatások a kalózkodás elleni küzdelemben, ezért nem is látja hosszú távon lehetőségét, hogy a Warner Music tartalmi megjelenjenek az ilyen jellegű szolgáltatásokban.
Ehhez képest a cég, utolsó negyedéves eredményeit kommentálva a napokban a Warner vezetője egészen más hangnemben nyilatkozott a svéd szolgáltatóról: Az olyan szolgáltatók, mint a Spotify szerepe egyre jelentősebb a kiadók, így a Warner Music bevételeinek szempontjából.
A nyilatkozat nyilván nagyon kellemes melengető érzésekkel tölti el Daniel Ek-t és kollégáit. Hiszen arra nem nagyon volt még példa, hogy egy kiadó úgy licenszelje tartalmait, hogy egy adott szolgáltatás ars poeticájával sem ért egyet. Ez a probléma már elhárult a Spotify elől (bár jegyezzük meg zárójelben, Európában a Warner Music tartalmai természetesen részei a szolgáltatásnak) a megállapodás azonban még nem köttetetett meg, ahhoz további, bár talán már nem annyira elnyúló tárgyalásokra lesz szükség.