A digitális zenei piac az Amazon, az Apple és a Google csatájától hangos. kevesebb hír szól, szólt ugyanakkor a Spotify-ról, az amerikai piacra oly régóta tervezett belépésükről,b ár jelek kétség kívül mutatnak abba az irányba, hogy a svéd vég közel áll az induláshoz.
A teljesen ingyenes, hirdetések által finanszírozott modell megszüntetése és az azt követő felháborodás hullám enyhítésére talán a legjobb megoldással rukkolt elő Daniel Ek cége. A Spotify egy újabb ,még jobb, még bővebb funkcionalitással bíró verzióját tették elérhetővé.
A szoftver új verziójában lehetőség van az Iphone-al és iPad-el való szinkronizációra, mintahogy a különböző Android operációs rendszer használó mobil készülékkel való szinkronizációra is, sőt a készülék szinkronizációja vezeték nélkül, WIFi segítségével is megvalósítható lesz!
S ha mindez nem lenne elégséges, a Spotify mostantól lehetőséget biztosít a hallgatott dalok letöltésére is, kedvezményes áron, csomagokban. 10 dal 8, 100 dal pedig 50 frontos áron lesz letölthető.
Egyértelműen és letagadhatatlanul a Spotify ezekkel a fejlesztésekkel az Apple és az iTunes dominanciájának letörését vette célba, mégha ezt be eddig még nem is vallották. Be nem vallják, de az, hogy az Apple készülékek a Spotify-ból is menedzselhetőek egyértelműen erre utal.
Nem gondoljuk persze, hogy innentől kezdve Cupertinoban remegő térddel kellene minden szakembernek járnia-kelnie az Apple elegáns épületében, de az biztos, hogy a svéd cég jelen pillanatban az egyelőre még marginálisnak mondható, de egyértelműen fejlődő mobilzenei élmény terén előrébb tart, mint az Apple. Mivel jelen pillanatban nem ugyanazokon a piacokon van jelen a két cég, ez a tény elhanyagolható. Attól a pillanattól kezdve ugyanakkor, amikortól a Spotify végre elérhető lesz az óceán túlsó partján élők számára is, a jelenleg még talán kicsit le is sajnált svéd startup nagyon komoly kihívójává is válhat az Apple-nek.
Persze egy pillanatra se feledjük, hogy a platformot továbbra is az Apple kontrollálja, s ez hihetetlenül nagy fegyver a kezében. A rövid távú célja ugyanakkor valószínűleg nem is az Apple legyőzése a Spotify-nak, ehhez azért több kellene. Az új funkciók ugyanakkor arra tökéletesen elegendőek, hogy a kisebb –nagyobb nehézségekkel a prémium szolgáltatásba átcsábított ügyfelek elégedettségét drasztikusan növelje. S ha már ügyfelek: ne feledjük,kizárólag európai ügyfelekről beszélünk. Európában pedig az iTunes elterjedtsége töredéke a tengerentúlinak.