A közösségi média alkalmazása a legnépszerűbbb témák egyik napjainkban minden internettel foglakozó szakember és nem szakember között. A social média forró terület, mindenki szereti, mindenki szeretné csinálni vagy csinálja is, hatékonyan és nem utolsó sorban sikeresen azonban nagyon kevesen alkalmazzák.
A televíziók számára a közösségi média mindig is az a terület volt, amivel tudták, hogy kezdeni kell valamit, de nehezen tudtak vele élni. A közösségi média aktivitások általában egy twitter folyamban, youtube csatornában kimerülnek. A tengerentúlon a televízió társaságok egyre inkább kezdik ugyanakkor felfedezni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket és kezdik integrálni azt műsoraikba.
Ebbe a sorba igyekszik beállni az MTV is, a vasárnap megrendezendő MTV Movie Awards kapcsán. A zenei televízió legjobb mozikat kiválasztó showműsorában a new best heroe kategóriára Twitteren is leadhatóak lesznek a szavazatok, (közel 100 ezernél jártunk már..) a többi kategóriára pedig az mtv.com regisztrált felhasználói a portálon szavazhatnak.
Maga a show alatt is szerepet kap majd a Twitter, egy a tavalyi, Video Music Awardon már bemutatkozott vizualizáció segítségével a mikroblogon legjobban pörgő nevek egy speciális vizualizáció segítségével lesznek megjelenítve. A tavaly alkalmazott megoldást annyiban fejlesztették tovább, hogy amennyiben képi vagy videó tartalomról van szó, akkor egyből az jelenik majd meg. Természetesen a Facebook is markáns szerepet kap majd, egy élő Facebook számláló képében, amely a showműsor Facebook oldalán közzétett eseményekre érkező kommenteket, lájkokat, megosztásokat mutatja majd valós időben, az adásban. Speciális élő közvetítés készül majd a showról a mobil illetve weben azt követők számára, 6 egyedi kameraállással, chatelési, tartalommegosztási lehetőséggel. A teljes showműsor a Shazam által támogatott lesz, így a közvetítés alatt a rajongók azonnal megismerhetik az elhangzott zenéket és meg is vásárolhatják akár őket. Végül de nem utolsó sorban pedig a showról másodlagos, utósugárzott és a weben is elérhető tartalmak sora készül majd, melyek az MTV honlapján és a különböző kommunikáció csatornákon megjelennek majd.
Az időzítés ideális, a Movie Awards a felvezető eseménye az MTV szeptemberi éves szuperesemenyének, a Video Music Awarsdnak, így ne lepődjünk meg, hogyha a most alkalmazott megoldások legnagyobb része ősszel is megjelenik majd, még nagyobb közösség előtt. Azt ugyanis a televíziók-különösen a szórakoztató televíziók, mint az MTV- is felismerték, hogy az interaktivitást kedvelő nézők az értékes és hűségesebb nézők. Kiszolgálásuk pedig magasabb nézettséget, több közösségi média megjelenést jelent.