Amint arról korábban írtunk, ahogyan várható (is) volt, az iOS6 megjelenésével eltűnik az operációs rendszerből az előretelepített Youtube kliens. Ezt megelőzendő, gyakorlatilag menetrend szerint, kedd óta elérhető és letölthető a Youtube új, iPhone alkalmazása.
A változás látványos és nyilván sokakat megdöbbent majd, de alapvetően mind két cég érdeke ezt kívánta. Az Apple számára -2007-el ellentétben- már egyre kevésbé kívánatos, hogy más tartalomgyártók, alkalmazásfejlesztők magában az operációs rendszerben lehessenek benne alkalmazásukkal. A Google számára pedig hatalmas hátrány volt, hogy a mobil verziót nem nagyon tudta frissíteni, nem tudott hirdetéseket elhelyezni az alkalmazásban, egy szó mint száz, az egyre nagyobb jelentőséggel bíró mobil megtekintéseket semmilyen formában nem tudta monetizálni az Apple oldalán.
Az önálló alkalmazás természetesen már nem hagyja ki ezt a lehetőséget, így a videók előtti pre-roll hirdetésekkel immáron mobilon is találkozhatunk majd. Másrészt viszont jelentősen megnövekedett az elérhető tartalmak száma. Az új alkalmazásba ugyanis integrálva vannak a prémium videómegosztó, a Vevo videói is!
Természetesen a hirdetések elhelyezése és tartalombővítés önmagában még nem indokolt volna egy új alkalmazást, illetve kevés lett volna az újdonság ereje is, úgyhogy a Google igyekezett minden eddigi hibát is kijavítani.
Leginkább magát a navigációt és a keresést gondolták újra. A keresés során az autocomplete funkció a legnépszerűbb videókat megjelenítve tereli majd a látogatót a megfelelő irányba a keresés során illetve segíti elő a videók könnyű és gyors megtalálását mobilon is. Egy mozdulattal előhívható lesz ugyanis a képernyő jobb oldalára a csatorna menü, amelyben a telefontulajdonos kedven csatornái, feliratkozott csatornái elérhetőek lesznek, de itt kapnak majd helyet a kapcsolódó videók illetve a kiemelt tartalmak is.
Az újragondolt navigációs és tartalomelérés mellett a közösségi funkciók is lényegesen erőteljesebb szerepet kapnak az új alkalmazásban, így az egyes videók megosztása könnyebb és több helyen végrehajtható lesz, mint eddig, sőt videókat immáron SMS-ben vagy e-mailben is egy mozdulattal küldhetünk majd.
Az önálló alkalmazás, illetve funkcionalitása abszolút nem mondható meglepetésnek, teljesen beleillik a Google illetve a Vevo monetizálást előtérbe helyező, minden platformra külön alkalmazással jelentkező stratégiája, aminek mi, mint fogyasztók csak örülhetünk, hiszen egyre jobb és jobb élményt garantálhatnak nekünk ezek a megoldások a jövőben. .