Az, hogy az Apple számára miért vált fontossá, hogy a streaming piacon is megjelenjen, az elmúlt időszak fejleményei alapján logikus és jó döntésnek tűnik. Az iTunes radio bejelentése előtt illetve azóta is az egyik legfontosabb, ugyanakkor az Apple által legkevesebbet kommunikált téma a szolgáltatás üzleti modellje. Azt tudjuk, hogy az iPhone/iPad tulajdonosok számára a szolgáltatás ingyenes lesz, ugyanakkor a zenefolyamot hirdetések szakítják majd meg. Pontosan ez az a terület, amiről eddig szinte semmit nem tudunk, tudtunk, azaz, hogy kik, milyen áron, milyen formában jelenhetnek majd meg , a cég új platformján.
Ami a hirdetési formákat illeti, háromféle hirdetési megoldás lesz elérhető: audio hirdetések, videó hirdetések illetve teljes képernyős display hirdetések. Az audio hirdetések negyedóránként fogják majd megszakítani a zenehallgatást, videó hirdetések elsősorban akkor jelennek majd meg, amikor feltételezhető, hogy a telefontulajdonos nézi.
A hírek szerint az Apple 12 kiemelt partnerral – köztük olyanokkal, mint a McDonald's,a Nissan, Pepsi vagy éppen a Procter & Gamble kötött vagy tervez kötni megállapodást a szolgáltatásban való megjelenésekre. Valamennyi partner a saját szegmensében az idei évre kizárólagosságot élvezhet majd, ennek fejében alamennyi partner vállalta, hogy éves szinten legalább 1 millió dollár értékben vásárol hirdetéseket az Apple-től.
A szolgáltatás- ahogyan azt az előzetes hírek alapján sejteni lehetett- az iAd platform része lesz és az iAd hirdetés csapata foglakozik majd vele. Úgy tűnik az Apple az iAd kudarcát nem kudarcként élte meg, ugyanis a fent vázolt stratégia szinte egy az egyben megegyezik azzal, amit az iAd bevezetésénél alkalmaztak.
Mindezek alapján pár, egyértelmű és a hirdetési stratégiát és ezáltal az iTunes Radio potenciális bevételeit is befolyásoló irányvonal látszik kirajzolódni. A legerőteljesebben az, hogy szemben a Pandora-val az Apple láthatóan prémium hirdetési termékként kívánja pozícionálni a szolgáltatást. Mindez kevés, de nagy hirdetőt és drágább hirdetési árakat feltételez, amiben egyértelműen rejlik kockázat, nem is kevés. A hirdetőkért folyó verseny ugyanis minden eddiginél erőteljesebb, és a nem elég hatékonyan teljesítő hirdetési megoldások végtelenül gyorsan kerülnek ki a médiamixből! Az iTunes Radio-nak tehát nagyon erős startot kell majd ahhoz vennie, hogy 2014-ben valóban szerepeljen majd az ügynökségek, nagy hirdetők médiamixében.