Arról, hogy a zene, mint tartalom egyre fontosabbá válik napjaink mobil ökoszisztémáiban, már többször írtunk itt blogunkban is. Egyre több is több, határszektor szereplője lép vagy próbál belépni ennek következtében valamilyen formában a digitális zenei piacokra.
A legújabb jelentkező a 24 órás web alapú hírszolgáltatást nyújtó Vice, ami talán még ennél is érdekesebb azonban, hogy a Live Nation-el együttműködve tervezik mindezt.
Megosztó, de kifizetődő- a Vice Media A Vice Media ( korábbi nevén VSB TV) a kilencvenes évek közepén, Montreálban alakult, s hosszú éveken át egyetemistáknak szóló, alapvetően provokatív stílusú magazin volt, amely aztán a 2010-es évek közepén átváltott videó tartalmak gyártására és lett igazán ismert és sikeres. Olyannyira, hogy napjainkban már 35 országban van irodája, saját lemezkiadója van és nem titkoltan a 21.századi MTV szeretne lenni, csak nagyobb és jobb formában, és ha őszinték akartunk lenni, elég jó úton halad ehhez.
A cég 3 hullámban összesen mintegy 600 millió dollár befektetői tőkére tett szert az elmúlté években, többek között olyan cégektől, mint a 21st Century Fox, annak ellenére, hogy olyan botrányok tapadnak a kezéhez, mint például Dennis Rodman 2013-as észak-koreai látogatása és annak megfilmesítése.. |
A két cég célja, hogy egy ingyenesen, hirdetések által szponzorált zenei és zenéhez köthető, TV-n és mobilon igénybevehető szolgáltatást hozzon létre. A Livenation már régebb óta dolgozott egy hasonló koncepción és tavaly el is indított egy 365 részből álló koncert és dokumentumfilm sorozatot. A Vice pedig már most is rendelkezik saját zenei csatornával, Noisy néven, amely videóklipeket, interjúkat és egyéb saját gyártású zenei tartalmakat sugároz.
A már jelenleg is meglevő zenei érdekeltségén felül még egy fontos indoka lehet a közös fellépésnek: ez pedig maga a piac. Az MTV lényegében kilépett a zenei videóklip piacról, amelyre így több irányból léptek és lépnek be szereplők. A klasszikus televíziós, lineáris videóklip piacra a Fuse illetve a Revolt lépett be, a webes illetve multiplatform videóklipek piaca pedig a Vevo illetve a Youtube által dominált.
A jövő évben induló szolgáltatás valamilyen formában ezt a kettőt próbálja majd ötvözni. Az önálló zenei videóklipeken felül, saját gyártású programokat, koncertközvetítéseket illetve szöveges zenei tartalmakat is kínál majd.
Jelen pillanatban nem könnyű megmondani, mire is lehet majd képes a két cég együttműködése, hiszen a piac sok tekintetben telített és nagy kérdés, hogy milyen zenéhez kapcsolódó tartalmak is az igazán jól eladhatóak napjainkban. A Livenation jelenléte az együttműködésben ugyanakkor sok mindenre garancia lehet, különös tekintettel az egyedi koncerttartalmakra. Meglátjuk.