A tavasz egyik legnagyobb híre volt, amikor az elektronikus zene eddig is leső számú központjának számító Beatport bejelentette, hogy ingyenes streaming szolgáltatást indít. A célt egy percig sem titkolta a tulajdonos SFX, amely célja bevallottan nem egy streaming szolgáltatást , hanem egy komplett, elektronikus zenei központ létrehozása volt, ahol egyszerre érhető el a streaming szolgáltatás, az a lá carte letöltés , az előadói profilok és információk illetve a saját zenék kezelése.
A Beatport saját szolgáltatása már az induláskor is bevallottan nem bevétel termelésre törekedett, sokkal inkább arra, hogy a zenemegismerést és aztán a Beatport áruházból való letöltéseket elősegítse.
A képet innen loptuk
Pontosan ez a kicsit kifordított üzleti modell az, ami ugyanakkor roppant nyitottá tette a Beatport-ot és szolgáltatást, ennek pedig úgy tűnik most sokszorosan meglesz, meglehet gyümölcse. A Beatport és a Spotify ugyanis közös közleményben jelentették be, hogy a két cég a jövőben együttműködik annak érdekében, hogy a Beatport playlistjei, videói ( Beatport a jövőben igen komoly hangsúlyt kíván helyezni, többek között az tulajdonos SFX által szervezett fesztiválokhoz kapcsolódva) és tartalmai a világ vezető streaming szolgáltatásban is elérhetőek legyenek. Az együttműködés lényegében azt eredményezi majd, hogy a Beatport lesz a legfontosabb pillér a Spotify platformján, ha elektronikus zenéről beszélünk.
A megállapodás ugyanakkor nem jelenti a beatport saját szolgáltatásának a megszüntetését, amely a jövőben is változatlan formában, változatlan üzleti modellel működik majd tovább.
A megállapodás mindkét fél számára jó és fontos pillanatban érkezett. A Spotify számára a Beatport tartalmak- különösen az exkluzívak- roppant fontosak lehetnek majd az Apple Music elleni harcban, illetve megerősíthetik a svéd céget az eleddig a Beatport-al együtt legfontosabb elektronikus zenei csomópontként számon tartott Soundcloud lehagyásában.
A Beatport számára- amely bevallottan a közeljövőben nem csak a Spotify-al tervez, ilyen, tulajdonképpen white label tartalombeszállító jellegű megállapodás megkötését- hanem további szolgáltatókkal is, (ugyanakkor a legteljesebb tartalom, exkluzív elemekkel a svéd szolgáltatót illeti meg ) jelenleg minimálisnak mondható és az elmúlt évben csökkenő bevételeinek növelésének érdekében kulcsfontosságú, hogy minél több helyen jelenjen meg, mint az elektronikus zene tartalombeszállítója.