Gyökeres fordulat állt be a Youtube zeneipari megítélésében az elmúlt bő egy évben. Az egész folyamat valamikor 2015 elején kezdődött, amikor is Irving Azoff perelte be a videómegosztót , miután az nem tett eleget felszólításának az Azoff által képviselt 20 ezer videóklip kapcsán.

Ennél jóval súlyosabb problémát jelentett, amikor is az IFPI zeneipari jelentése alapján vált egyértelművé, hogy kettészakadóban van a világ zeneipara. A fizetős streaming szolgáltatásokért fizető mintegy 70 millió ember több, mint 2 milliárd dollár árbevételt generált, miközben a nem fizető 900 millió alig 634 millió dollár, elsősorban hirdetési bevételhez segítette az előadókat. A lemezipar többek között ezért is ismételt és újabb kísérletet tehet az ingyenzene letörésére, ennek alanya pedig ezúttal a Youtube lehet.
A Youtube, amely ugyanakkor nem sokat törődik ezzel és egy, a fejlődő országokra specializált alkalmazással tervez piacra lépni. Egy fontos és hatalmas meghódítandó piaccal rendelkező és fejlődő országban, Indiában meg is tett mindezt. A Youtube Go névre hallgató alkalmazás lehetővé teszi használói számára, hogy videókat mentsen offline megtekintésre ,rontott minőségben játsszon le videókat, belenézhessen a videókba lejátszás előtt vagy akár Blutoothon keresztül osszon meg videókat a közelben levő ismerőseivel. ( ez a megoldás Európában vagy bármely fejlettebb mobil infrastrukturával rendelkező országban ismeretlen) Azaz minden eszközt a kezükbe ad ( ráadásul ingyen, szemben a Youtube Red-el, mai ezeket pénzért kínálja) annak érdekében, hogy a Youtube alkalmazás a lehető legkevesebb adatot fogyassza, a legnagyobb élvezeti érték mellett.
És hogy mindez hogyan kapcsolódik a Youtube és a zeneipar egyre inkább elmérgesedő vitájához? Úgy, hogy ugyan a felhasználónkénti bevétel ( Average Revenue per user- ARPU) az Indiához hasonló országokban valóban alacsony, a potenciális piac ugyanakkor óriási! Jelenleg 462 millió ember éri el a netet, azonban a népesség tekintetében a 10, a legalacsonyabb interneteléréssel rendelkező ország között van India. A lehetőség tehát a robbanásszerű fejlődésre adott.
A gyakorlatilag teljesen telített, minimális növekedésre képes fejlett nyugati zenei piacok mellett komoly növekedési potenciállal rendelkező fejlődő piacokat minden piac szereplő árgús szemekkel figyeli, így persze a fontosabb jogvédő szervezetek is.
Szinte biztosra vehető, hogy előbb vagy utóbb a lemezkiadók ennek kapcsán is előre veszik majd a Youtube-ot és a Google-t. különösen majd akkor, amikor a Youtube Go, már nem csak Indában lesz elérhető…