Idestova másfél éve, 2015 decemberében indult el a Yotu8be nagyon nagyon rég óta várt, prémium zenei szolgáltatása, a Youtube Red, ami egyből két szolgáltatás is lett. A Youtube Music a zenekedvelők érdeklődésére tarthat számot, hiszen segítségével lehetőség van a hirdetések nélküli zene hallgatásra, akár videók nélkül is audio only üzemmódban, a videók lementésére, offline használatra illetve arra is, hogy a zenéket, más alkalmazás használata mellett, amolyan background üzemmódban hallgassuk. A Youtube Music szorosan integrálva van a Youtube másik szolgáltatásával, a Youtube Red-el. A Youtube Red maga a prémium szolgáltatás, ami ellentétben a Youtube Music-kal, nem csupán zenei tartalmakra fókuszál, hanem minden a Youtube-on megtalálható tartalomra, sőt egyre inkább saját gyártású tartalmakra is.
Az elmúlt 18 hónap ugyanakkor sok mindennek mondható, csak sikeresnek nem a Youtube prémium szolgáltatásával kapcsolatban, annak ellenére, hogy igen érdekes és innovatív funkcionalitást kapott, hogy a zenei adatbázisa a Youtube-nak messze a legnagyobb
és hogy szerepe megkérdőjelezhetetlen és megkerülhetetlen. Mindeközben a Google korábbi, kizárólag audio fókuszú streaming szolgáltatása a Google Play All Access sem remekel(t).
Pusztán ezeket alapuló véve teljesen érthető a hír, - aminek az előszele már februárban érezhető volt, amikor napvilágot látott, hogy Youtube és a Google Music csapatait már a 2016 végén integrálták, így egy csapat kezeli az összes zenei alkalmazást- hogy a Google a jövőben egyetlen egy zenei alkalmazást nyújt majd ügyfeleinek. Lyor Cohen a Youtube zenei vezetőjének egy múlt heti konferencián elhangzott beszéde alapján a fő cél, hogy az ügyfelek számára egyértelmű legyen, hogy mi a Google által kínált zenei szolgáltatás.
Nem biztos persze, hogy a gyakorlatban mindez annyira látványos lesz, mintahogyan az első olvasatban tűnik. A Youtube Red és a Google Music ugyanis már most is rengeteg szálon kapcsolódik egymáshoz, hogy mást ne említsünk a Youtube Red előfizetés automatikusan Google All Access előfizetést is jelent.
Az igazi kérdés tehát az, hogy a jövőben hogyan vezeti majd a Google az ügyfeleket különböző zenei platformjain, amelyek, ha a márkákat levesszük takarnak egy ingyenes videó, egy prémium videó first és egy prémium audio first szolgáltatást.
A platformok egyesítése, elvben azt is jelentené, hogy a Google-nak el kell majd döntenie, hogy két prémium szolgáltatása- a Youtube Red és a Google Play Music- közül melyiket zárja be és integrálja a másikba. Ez nem tűnik valószínűnek, hiszen több lenne vele a gond, mint amennyi előny lenne belőle. Egyre több helyről hallott spekuláció ugyanakkor, hogy a Google az Amazon által alkalmazott megoldást alkalmazná, azaz a szolgáltatások megmaradnának, akár a jelenleginél jobban differenciált árazással, csak egy ernyő brand alatt futnának és lennének elérhetőek az egyes almárkák.
Nyilván kérdéses, hogy ez a megoldás mennyit segítene, de a lényeg talán nem is ez, hanem az, hogy a Google tegyen valamit annak érdekélben, hogy a jelenleg felettébb hektikus zenei portfoliója egyszerűsödjön. Hiszen mind az Apple, mind az Amazon egyre sikeresebbnek mondható ezen a téren, addig a Google messze nem, sőt inkább csak botrányok kapcsán merül fel a neve.