A digitalizáció és ennek következtében alapjaiban megváltozó zenefogyasztási szokásaink markánsan fogják átalakítani a zeneipart, erről már korábban is írtunk. Megváltozik majd a kiadók szerepe, máshogyan alakul majd a zeneipari marketing és más szolgáltatásokat is használunk majd, akár a mostanihoz , azaz a streaming szolgáltatásokhoz képest is. A megváltozott piac, egyben megváltozott szereplőket is jelenthet majd. Korábban kihagyhatatlannak itt szereplők tűnhetnek el és egészen újak tűnhetnek fel.
Az egyik ilyen szereplő, egy igazi szórakoztatóipari óriás, a Disney lehet. Az alapvetően a filmiparból ismert céget már korábban is mint a zeneipar egyik lehetséges szereplőjét emlegették. S hogy ennek mi az oka? Fundamentálisan az, hogy a zenekedvelők egyre kevesebb klasszikus értelemben vett zenei tartalmat fogyasztanak, a fiatalok körében pedig a zene és a zenei tartalmak egyenlővé váltak az ingyenességgel. Pontosan ezért a Disney, amely szépen csendben szoktatja hozzá celebritásaihoz a gyerekeket, majd a kamaszokat és a fiatal felnőtteket, ingyenes tartalmakon keresztül. Azok, akik Selena Gomezen vagy Myle Cyruson nőttek fel, sokkal nagyobb eséllyel vásárolnak majd felnőttként a prémium tartalmaikból.
A Disney mint márka tehát bőven van olyan erős, hogy akár zenei szolgáltatást is indíthatna, mégsem tett ezt eddig. Hogy mi indította be újból a spekulációkat? Alapvetően egy olyan lépés, amely sokkal inkább szól a Netflixnek, mint a zeneiparnak. A Disney ugyanis bejelentette, hogy 2019-től kivonja tartalmait a legnépszerűbb videó streaming szolgáltatásból, mivel saját streaming szolgáltatást indít.
Több tekintetben logikus lépés lenne, ha a Disney egy ilyen szolgáltatásban nem csupán videó tartalmakat, hanem zenét is elhelyezne. A céghez közel álló források szerint jelenleg nincsen folyamatban ilyen projekt, de nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben a zenei piacra is belépjen a szórakoztató ipari óriás.
Ráadásul mindehhez nagyon messzire sem kellene mennie, hiszen már most is több zenei szakember dolgozik a cégnél. Ken Bunt, a Disney Music Group vezérigazgatója korábban tető alá hozott stratégiai együttműködéseket a Youtubeal, a Facebookal és több más média óriással, Michael Abrams a Disney stratégia vezérigazgató helyettese korábban a Livenation digitális aktivitásaiért felel, Courtney Holt média stratégiáért felelős vezérigazgató helyettes pedig korábban a Myspace Music vezetője, azt megelőzően pedig az MTV digitális stratégiáért felelős vezetője volt.
A Disney célja egy audio streaming szolgáltatással nyilvánvalóan az lenne, hogy létrehozzon egy a gyermek tartalmakra fókuszáló zenei szolgáltatást. Mindezt ráadásul úgy tehetné, hogy igazából jelenleg nincs is ilyen a piacon hasonló szolgáltatás. Kérdés persze, hogy ki fizetne azért, hogy csak gyerek zenéket hallgasson? De pont ezért lehet mégis a Disney az ideális megoldás, a más gyermek tartalmaival és a nagyon erős márkaértékével.