Az okos telefonok alapjaiban változtatták meg mindennapjainkat, az élet, tulajdonképpen minden területén, benne természetesen azt is, ahogyan audio tartalmakat fogyasztunk. Így az, hogy a két alkalmazás áruházból a Google Play-ből illetve az Apple Appstore-ból mennyi és milyen alkalmazást töltünk le , ma már egyben az egyes szereplők működést, helyzetét is mutatja sok tekintetben.
Az egyik, az alkalmazások letöltését és jövedelemezőségét vizsgáló piackutató cég, a SensortTower adatai révén, friss a 2018-as évre vonatkozó adatokkal is rendelkezünk.
Azon persze kár lenne meglepődni, hogy a letöltéseket a globálisan is őrületesen népszerű közösségi és chat alkalmazások- a Facebook, a Messenger, a Whatsapp- vezetik.
Teljesen más listát kapunk ugyanakkor, hogyha a bevételeket nézzük. ( zárójelben jegyezzük ,meg hogy az alkalmazásban megjelenő hirdetési bevételek ebben a kimutatásban nem jelentkezik így például a facebook network hatalmas hirdetési bevételei nincsenek benne az alkalmazások által generált bevételben)
Az így generálódó listában nem meglepő módon a Netflix vezet, az már sokkal inkább az, hogy a Top 10 több, mint fele kínai alkalmazásokból áll. És az is feltétlenül meglepetésként hat, hathat, hogy a zenei alkalmazások virtuális listáját ,nem a Spotify vezeti, hanem a Pandora!
Ez egyrészt azt mutatja, hogy a platform függetlenség kifizetődő, másrészt pedig azt, hogy hiába jelentős az Egyesült Államokon kívüli zenei piacok mérete is ma már, az a szereplő, aki a tengerentúli piacokat dominálja, az globálisan is vezető lehet. És persze mindez azt is jelzi, hogy egyre több szereplő az alkalmazásokon belüli ( in-app) vásárlások helyett, a direkt vásárlásokat kezd előnyben részesíteni.
És ha már a tengerentúli zenei piac fontosságát hangsúlyozzuk, érdemes egy pillantást vetni arra, hogy az Egyesült Államokban hogyan is nézett ki 2018-ban az alkalmazások letöltése. Amint látható, ezt a listát sem a Spotify vezeti a zenei alkalmazások közül, hanem a Pandora.
Minden idők második legjövedelmezőbb appja a Spotify
Az okos telefonok alapjaiban változtatták meg mindennapjainkat, az élet, tulajdonképpen minden területén, benne természetesen azt is, ahogyan audio tartalmakat fogyasztunk. Az okos telefonokon futó alkalmazásokat pedig a Google illetve az Apple alkalmazás áruházból tölthettük és tölthetjük le.
De ezen felül is érdemleges információkat csipegethetünk ki! Egyrészt azt, hogy a Facebook hazai pályának számító piacán egy kínai alkalmazás a TikTok volt a legtöbbet letöltött app 2018-ban. Szaporodhatnak hát tovább Zuckerberg homlokán a ráncok…
Ugyancsak érdekes, hogy papíron messze nem csupán az USA-ban érhető el a Youtube Spotify vetélytárs streaming szolgáltatása a Youtube Music, egyetlen területen, pont az Egyesült Államokban tudott az élmezőnybe kerülni.
Mindebből amúgy sok tekintetben a 2018-as évhez hasonló tanulságok vonhatóak le! Azaz a kínai szolgáltások előretörése immáron megállíthatatlannak tűnik, már a fejlett piacokon is. Az Apple Music hiába nagyon erős iOS-en, amíg Android-on nem tud erősödni, igazán, addig reális esélye a Spotify megszorongatására nem lesz.