Az okos telefonok alapjaiban változtatták meg mindennapjainkat, az élet, tulajdonképpen minden területén, benne természetesen azt is, ahogyan audio tartalmakat fogyasztunk. Az okos telefonokon futó alkalmazásokat pedig a Google illetve az Apple alkalmazás áruházból tölthettük és tölthetjük le.
Az előbbiekben említett fontosságot talán semmi nem támasztja jobban alá, mint az, hogy napjainkig csak az iTunes áruházban 4.5 millió alkalmazás jelent meg, a Google áruházában pedig közel ugyanennyi, 3.5 millió.
Amint látható, az alkalmazások jelentős része gaming, azaz játék témában érhető el ! A valaha volt legtöbbek által letöltött alkalmazások listájában csupa ismerős szereplőt láthatunk. A lista első két helyén egy-egy Facebook termék található, a dobogó legalsó fokára ért fel a Youtube, melyet újabb két Facebook termék az Instagram és a Whatsapp követ.
Látható, hogy a listában kivétel nélkül ingyenes alkalmazások találhatóak, így a lista kissé torznak is mondható akár.
Teljesen más listát kapunk, ha minden idők legjövedelmezőbb- azaz a legnagyobb ügyfélköltést produkáló- alkalmazásait nézzük. Ezen a listán is ugyanakkor ismerős nevek sorát találhatjuk! Az első helyen a Netflix áll, a második helyen a streaming piac svéd vezetője a Spotify, harmadik helyen pedig a népszerű tengerentúli on-demand rádió, a Pandora áll.
Azaz, a dobogó első három helyét kisajátították maguknak a video illetve audio streaming szolgáltatások. Persze ennek a listának is vannak tanulságai! A Spotify második helye nem feltétlenül meglepetés, hiszen globálisan elérhető, közel 80 millió prémium, azaz fizető ügyféllel rendelkező szolgáltatásról beszélünk. A harmadik helyezett Pandora ugyanakkor vaskos meglepetés, hiszen egy alapvetően ingyenes szolgáltatásról beszélünk, amely esetében a prémium hozzáférés csak egyfajta nice to have funkció volt. Úgy tűnik azonban, hogy a Pandora befektetők optimizmusa nem alaptalan és a hatalmas felhasználói adatbázis kis része, amely előfizető is egyben, önmagában hatalmas bevételeket generál.
Azt is érdemes megfigyelni, hogy a streaming szolgáltatók és a Spotify vetélytársai közül lényegében mindenki hiányzik. A lista jól mutatja, hogy az Apple Music mennyire későn érkezett meg a streaming piacra és azt is, hogy ugyan sikeres, de messze nem annyira, mint akár a Spotify, akár a Pandora. És azt is jól mutatja a lista, hogy a Google zenei szolgáltatásai, sorozatos kísérletei valóban komoly kudarc voltak. Reménysugarat az Alphabet holding számára talán csak az jelenthet, hogy a kimutatást készítő App Annie adatai alapján a 2018-as évben a Youtube új prémium szolgáltatása már beverekedte magát a top 10 közé.