Az elmúlt bő 2 évben nagyon mélyről egészen magasra jutott fel a berlini underground streaming szolgáltatás, a Soundcloud. 2017 tavaszán abszolút reális lehetőség volt, hogy közel 150 millió felhasználóval a zsebeiben csődöt kelljen jelentsen. Ettől a berlini cég végül megmenekült, köszönhetően a korábbi VIMEO CEO és tapasztalt szórakoztatóipari szakembernek számító Kerry Trainor és az általa összekovácsolt befektetői csoportnak.
Az elindult pozitív folyamatok kapcsán mindenki azt várta, hogy azok hosszú távon képesek-e megmaradni. A berlini cég most már megismerhető 2018-as érlege alapján azt mondhatjuk, hogy igen!
Az előrejelzéseknek megfelelően 2018-ban a berlini cég árbevétele meghaladta a 100 millió dollárt, mai közel 20%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Mindezt úgy tudta végrehajtani a Soundcloud, hogy közben a vesztesége nem, hogy nőtt, hanem csökkent, nem is kevéssel, 36%-al csökkent a veszteség mértéke!
De úgy is fogalmazhatunk, hogy ennél kevesebb veszteséget utoljára 7 évvel ezelőtt „termelt ”a berlini cég. Ez azért is fontos, mert ez egyben azt is jelenti, hogy mióta Soundcloud lekezdett hagyományos streaming szolgáltatásként viselkedni, azóta egyszer sem volt ilyen alacsony a veszteség. Ennek persze éra volt. Melyek közül az egyik csupán, hogy az adminisztrációs költségeket 20%-ot meghaladó mértékben csökkentette az új menedzsment, ami a burkolt megfogalmazása a durva leépítésnek. A berlini cég létszáma 2017-2018 között 307-ről 240-re csökkent ami önmagában igen jelentős karcsúsítás.
A Soundcloud alapvetően nemzetközi cég, irodákkal több országban és városban, az azonban meglepően hat- úgy is, hogy nem először látjuk—hogy mennyire a világ legjelentősebb piacán múlik a berlini cég sikere…
Az előfizetéses- azaz a Soundcloud prémium termékeiből származó bevételeinek- 64, míg a hirdetési bevételek 89%-a a tengerentúlról származik.
A növekedés ugyanakkor már nem volt ennyire monoton, ugyanis mind az előfizetési, mind a hirdetési bevételek Európában nőttek jobban, ami azt jelenti, hogy az előfizetési bevételek terén 1-2 éven belül akár egyenlő is lehet a részedése a két földrajzi régiónak.
Más a helyzet a hirdetési bevételekkel , amely esetében megkérdőjelezhetetlen a tengerentúli túlsúly. Mindez meg is magyarázza azt is, hogy a Soundcloud miért is kötött együttműködési megállapodás a Pandora-val.
Függetlenül a bevételek földrajzi és szolgáltatások szerinti megoszlásától 2018 olyan év volt a berlini cég életében, mint amilyenben reménykedtek. A hatalmas 2017-es ugrás után 2018 is növekedést hozott, de kisebbet. A cég által megszellőztetett információk alapján 2019 ismét sokkal gyorsabb növekedésről szólhat majd, és egy év múlva könnyen lehet arról írunk majd, hogy a Soundcloud 4 év alatt megnégyszerezte a bevételeit.