Az elmúlt években amikor a TIDAL-ról írtunk, híreket lényegében két csoportra lehetett osztani. Egyik csoportjuk a cég megszűnéséről, kifizetetlen számlákról, vagy esetleges akvizícióról szólt. Másik- alapvetően amúgy kisebb- része pedig arról, hogy az exkluzív tartalom segítségével milyen sikereket ért el a szolgáltatás.
Talán pontosan ez, azaz a TIDAL és tulajdonosának lényegében kizárólag az exkluzív tartalmakra fókuszáló stratégiája volt az, ami miatt Jay-Z üdvöskéje messze-messze lemaradva a fontosabb streaming piaci szereplőktől és ha szeretnénk se nagyon találjuk a streaming szolgáltatások piacvezetői között.
Ezt érezhette meg a TIDAL vezetősége(?) is akkor, amikor egy merőben új üzleti modellt és szolgáltatást jelentett be, TIDAL Access néven. A TIDAL Access tulajdonképpen a Youtube és a hagyományos Tv csatornák keverék lesz, talán így ebben a formában egy online MTV-hez lehetne hasonlítani.
Nagy különbség ugyanakkor az MTV-hez képest, hogy több csatorna közül választhatunk és a TIDAL exkluzivitásra törekvő tartalomstratégiájának köszönhetően olyan zenéket videókat találhatunk, amelyek valóban különlegességeknek mondhatóak.
Lassan de biztosan javuló mutatók A brit adóhatóság számára leadott 2019-ben zárult, de hivatalosan 2018-as pénzügyi év adatai alapján Jay-Z projektje közel 30%-al tudta növelni bevételeit, miközben veszteségei csökkentek! Azaz, ha lassan is, de úgy tűnik, a TIDAL és rá tudott térni arra az útra, amelyre a piacvezető Spotify, azaz úgy növeli bevételeit, hogy közben vesztesége csökken!
|
A TIDAL-tól szokatlan lépés oka természetesen a koronavírus járvány adta „lehetőség”. Az ingyenes tartalmak révén szeretnének ugyanis potenciális előfizetőket a szolgáltatásba vonzani. Azaz a járvány ráébresztette a prémium szolgáltató vezetőségét arra, hogy a freemium modell sok esetben kifizetődőbb lehet!
Persze a pozitív fejlemények ellenére sem árt elfelejteni, hogy a piacvezető Spotify árbevétele nagyjából 50-szerese annak, amit a TIDAL elért. Azaz a TIDAL egyértelmű, hogy nem tudott és nem is nagyon tud igazi globális, mainstream streaming szolgáltatóvá válni! De ez nem is biztos, hogy baj, hiszen egy kis szegmens számára fontos és ebben a szegmensben viszont jó eséllyel a legmeghatározóbb szolgáltatást nyújtja!