Free Music!

Egy sokszor megbukott modellt próbál sikerre vinni Universal Music és a LEGO

2021. március 31. - Pléh Dániel

A zenei kiadók szerepe a mondjuk úgy tradicionális modellben szinte kizárólag a tehetségek felfedezésében, gondozásában és a különböző zenei tartalmak szolgáltatók számára való  biztosításában merül ki. “Cserébe” pedig a kiadók a streaming szolgáltatóktól igen jelentős összeget kapnak, akár a szolgáltatás sikerétől függetlenül is!

lego_universal.jpg

A zeneipar és benne a digitális zenei szolgáltatások ugyanakkor  egyre kevésbé kezelhetőek a tradicionális  modellek mellett, így a kiadók szerepe sem.  Ezért a szolgáltatók innovációján felül maguk a kiadók is egyre határozottabban felelősek , hiszen szeretnék elkerülni azt a helyzetet, hogy az Apple-höz hasonlóan a streaming szolgáltatók diktálhassanak nekik.

A kiadók közül is kiemelkedik a piacvezető Universal Music, amely semmi esetre sem szeretne másodhegedűs lenni, ennek érdekében még az is megfordult a cég menedzsmentjének fejében, hogy saját, önálló(!!) streaming szolgáltatást indít.

Ennél valószínűsíthetően sokkal életképesebb az az elképzelés és projekt, amit nem rég jelentett be a Universal Music és a LEGO! A két cég  szinte pontosan a koronavírus pánik kirobbanásakor  jelentette be, hogy együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a jövőben  innovatív szolgáltatásokat hozzanak létre. A semmitmondó sajtóközleményből aztán szűk egy év alatt lett egy termék, ami valóban érdekes és előremutató.

 

A LEGO egyik termék csoportjának nevét felvéve, Vidiyo névre hallgató szolgáltatás leginkább talán egy fiatalok és LEGO rajongók számára szóló  Tik-Tok-nak lenne nevezhető. Azaz,az alkalmazás letöltése után, a Universal Music  katalógusának egy dalát kiválasztva, választhatunk  zenészeket a LEGO figurák közül, majd pedig az effekteket hozzáadva már fel is tölthetjük a klipünket.    A cél az ( lenne), hogy A LEGO VIDIYO a 7-10 éves gyerekek számára  biztonságos környezetet biztosítson, ahol egyszerre fedezhetik fel a hagyományos és digitális játékot.

Ha esetleg valaki számára ismerős lenne ez a fajta üzleti modell, az nem meglepő. A világ legjelentősebb zenei kiadója hosszú-hosszú évek óta dolgozik azon, hogy a nagy globális márkák számára a zenei tartalmakat ( saját zenei tartalmakat) mint márka hűség építő eszközt kínálja fel.  

Igazán sikeres eddig egyik ilyen  közösen létrehozott co-branded szolgáltatás sem tudott lenni, a LEGO ugyanakkor ez esetben egy a Disney univerzumhoz hasonló eséllyel és sikerrel kecsegteti  a kiadót és persze magát is.   A feladat ennek ellenére sem lesz könnyű, hiszen a LEGO-nak nincsen tapasztalata ezen a téren és a siker abszolút nem garantált!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr2516417458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása