Az utóbbi napokban a digitális zenei piac a Myspcecről, és az iTunesról szól, efelől semmi kétség. Érdemes ugyanakkor egy pillantást vetni arra, hogy így, lassan egy évvel az indulása után, milyen hatással is volt az Amazon a piacra.
1. Az első, és talán legfontosabb a DRM kérdése. Előbb vagy utóbb, a piac kikényszerítette volna a DRM mentes tartalmak megjelenését. (Igen a piac, és nem az Apple, a hiedelmekkel ellentétben)
2. Valós konkurencia az iTunesnak: Az Amazon megjelenésével a piacon a pay per track szolgáltatások esetében is valós vetélytársra lelt az Apple és az iTunes.
3. Központban az ügyfél: Minden felsővezető, minden évindítón hangzatosan bejelenti, hogy központban az ügyfél. Aztán persze nem történik semmi, az ügyfélpanaszok hónapok alatt kerülnek megválaszolásra, a termékek nem ügyfélbarátak, és így tovább. Az ügyfélkezelésben a nagy nemzetközi kiadók sosem jártak az élen, hiszen igazi, közvetlen kapcsolatuk sosem volt az ügyfelekkel. Az amazon esetében minden fordítva van, a központban valóban az ügyfél áll. Hatalmas méretű katalógus, egyszerű és egyértelmű vásárlási procedúra.
4. Partnerkapcsolatok:Az Amazon számára fontosak a partnerek. Nyilván az első helyen a lemezkiadók állnak, akikkel folyamatos a párbeszéd. Partnerprogramja révén ugyanakkor nem csak a lemezkiadókkal ápol szoros kapcsolatot a minél hatékonyabb zeneértékesítés révén.
5. Mindent, mindenhol értékesíts! Az Amazon MP3 katalógusa lassan az iTunes teljes katalógusának méretét közelíti meg, az Amazon affiliate programnak köszönhetően pedig messze nem csak az Amazon oldalain elérhetőek a dalok.
6. Változó árképzés: Az Apple sokáig tervezgette, az Amazon megvalósította. A hangsúly továbbra is a dalokon van, azonban a csak egyben megvásárolahtó album, mint termék bevezetésével sikerült az Amazonnak új piacot nyitnia.