A zene és a zenei klipek közel 30 éve, az MTV indulása óta járják közös útjukat, kéz a kézben. Az internet megjelenéséig ez az út, fénylő és világos volt. Az internet és a fájlmegosztók elterjedésével, a sávszélesség növekedésével, és az audio mellett a mozgókép tartalmak fokozatos megjelenésével, majd pedig a user generated tartalmak és a videomegosztó siteok berobbanásával a köztudatba, a zene és a zenei videoklipek újból egymás mellé kerültek a kiadói világban, csak éppen a problémás, nehezen monetizálható eseteket tartalmazó polcra.
S ezen a ponton lehet(ett) azt kijelenteni, hogy a zenei videoklipek (és a tartalom tulajdonosai, a kiadók) igen, a zenéhez kapcsolódó tartalmakat gyártó médiacégek (pl. A Viacom) viszont nem tudták monetizálni a videotartalmakban rejlő lehetőségeket. S többek között ennek is köszönhetően a zeneipari konferenciákon a Youtube-t , mint a tökéletes és követendő példát emlegetik, miközben az anno a zenei videoklipek megjelenésében kulcsszerepet játszó MTV, és tulajdonosa a Viacom világszerte nehézségekkel küzd,küzdött.
A portál elindulása több tekintetben is korszakos jelentőségű (lehet). Egyrészt a jelenleg is perrel fenyegető Viacom-Yotube háborúnak egy új, teljesen más karakterisztikájú vonulatát nyitja, nyithatja meg. Másrészt- s ez talán az előzőnél is fontosabb- a Youtube által valamivel több, mint két éve bejelentett cél, mely szerint minden zenei videot elérhetővé kívánnak tenni eleddig nem sikerült (többek között a Viacom ellenállása miatt is), s ebben a tekintetben az MTV oldala már most, az induláskor is komoly vetélytársa a Google videomegosztójának. Harmadsorban pedig az NBC alapjában véve TV soroztatokra koncentráló videportálja után ezzel együtt szép lassan kijelenthető, hogy a videomegosztó portálok szerepét egyre inkább a kevesebb, de minőségi tartalmakat kínáló, maguk a médiatulajdonosok által üzemeltetett videportálok kezdik átvenni.