2009 a streaming zene szempontjából fekete év volt, ez teljesen egyértelmű. A gazdasági válság mind az ilyen jellegű start-upok finanszírozásában résztvevő befektetők lehetőségeit, mind a reklámpiacot, mind magukat a fejlesztő cégeket érzékenyen érintették.
A válság azonban enyhülni látszik, akik megmaradtak, azoknak a pénzügyi helyzete biztosnak mondható, illetve magukba olvasztották azokat, melyeknek a koncepciója jó, de a pénzügyi helyzete ingatag volt, s mindemellett a digitális zenefogyasztása streaming modellek felé halad.
Azok felé a streming modellek felé, ahol ideálisan keveredhetnek a klasszikus, on demand jellegű, illetve a hagyományos rádiók webes megfelelői, véletlen, alapvetően stílus alapú streamfolyamokkal. Az internetezők egyszerre szeretnék mindkettőt igénybe venni, hangulatuktól függően, vagy egy adott albumot vagy egy adott dalt szeretnének meghallgatni vagy néha csupán zenei stílusok mentén szeretnének újabb és újabb tartalmakat megismerni.




S ha mindez nem lenne elég, vigyázó szemünket (féli) feltétlenül tartsuk az Apple-n, s ne lepődjünk meg, ha még az év során valami egészen megdöbbentően új szolgáltatással lépnek piacra, sokkolva ezzel hosszú időre a többi szereplőt.